3 wskazówki jak przygotować się na rewolucję Apple Watch

apple-watch

Klienci, którzy kupili najnowsze urządzenie firmy Apple – Apple Watch, mogą już korzystać z wielu aplikacji stworzonych przez sieci handlowe.

Choć miejsca dostępnego na ekranie zegarka Apple jest niewiele, detaliści prześcigają się w pomysłach, jak wykorzystać to urządzenie do swoich celów. Oto kilka wskazówek, jak zareagować na najnowsze rozwiązanie Apple.

1. Stwórz aplikację w Apple Watch

Marks & Spencer już dostosował swoją aplikację dla Apple Watch pod nazwą Gotuj z M&S. Użytkownicy, którzy szukają przepisów np. na swoim iPhonie, mogą użyć Apple Watch by śledzić swoją listę zakupową. Robiąc zakupy w sklepie, mogą odhaczać produkty, które już znalazły się w ich koszyku. Mogą również korzystać z zegarka do śledzenia procesu gotowania, a aplikacja przypomni im, w którym momencie i co należy zrobić.

„Kiedy po raz pierwszy opracowaliśmy aplikację Gotuj z M&S, chcieliśmy zapewnić nie tylko pomysły na przepisy, ale także narzędzie, które oferuje praktyczną pomoc w kuchni” – mówi w rozmowie z Internet Retailing, Peter Wright, product developer w M&S Digital Labs. „W Digital Labs staramy się odpowiedzieć na pytanie jak technika może poprawić jakość obsługi klienta, a w przypadku aplikacji, w jaki sposób świat cyfrowy może poprawić proces gotowania.”

2. Zadbaj o wymagających klientów

W przypadku wymagających konsumentów czas odgrywa szczególną rolę. Aplikacje pozwalają użytkownikom otrzymywać powiadomienia o produktach, którymi są zainteresowani, zapisać się na nadchodzące sprzedaże oraz sprawdzić stan swoich ostatnich zamówień.

„Dzięki stałej iteracji i szybkiemu wprowadzaniu produktu na rynek, mamy możliwość być o jeden krok do przodu w reakcji na trendy i potrzeby klientów”- dodaje Wright.

Amazon tap, aplikacja zakupowa Amazona dostępna w Apple Watch, jest przeznaczona dla klientów żyjących w ciągłym pośpiechu. Aplikacja ta oferuje wyszukiwanie głosowe i szybkie funkcje, dzięki którym za pomocą jednego kliknięcia można dokonać zakupu.

„Cieszymy się, że nowe technologie oferują nowe sposoby dla naszych klientów. Dzięki Apple Watch mogą oni uzyskać szybki dostęp do informacji” – mówi Paul Cousineau, dyrektor zakupów mobilnych. „W chwilach, gdy nie jest wygodne wyciągnięcie telefonu z kieszeni, zegarek Apple jest świetnym rozwiązaniem. Dzięki aplikacji Amazona w Apple Watch klienci mogą korzystać z wyszukiwania głosowego, szybkiego zakupu za pomocą jednego kliknięcia oraz znaleźć wszystkie najważniejsze informacje o produkcie” – dodaje Cousineau.

3. Informuj klientów w czasie realnym

eBay stworzył aplikację, która w Apple Watch informuje konsumentów o nowych ofertach sprzedażowych. Użytkownicy aukcji dostają powiadomienie za każdym razem, gdy ich oferta zostanie przebita, mogą w ten sposób natychmiastowo zareagować za pośrednictwem swojego smartfona.

Również Asos wprowadził funkcjonalną aplikację mobilną na Apple Watch. Użytkownicy, którzy zachowali w koszyku dany produkt, otrzymują powiadomienia na temat jego dostępności w sprzedaży lub gdy zostanie on uzupełniony na stanie. Dzięki aplikacji mogą dodać taki produkt bezpośrednio do koszyka przed zakupem przez mobilną stronę Asos. Aplikacja powiadamia także o nowościach, klienci mogą je przeglądać i dodawać do swojej listy zakupowej.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring