Jak sprawić, by Twitter stał się skutecznym narzędziem komunikacji z klientami

twitter e-commerce know how

Platforma Socialbro.com przygotowała zestaw porad, mających za zadanie pomóc firmom obecnym na Twitterze we wzmocnieniu relacji z klientami.

Choć Twitter wciąż nie jest popularnym serwisem społecznościowym w Polsce, posiada ponad 300 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, z których większość (80%) przegląda go na urządzeniach mobilnych. Mimo, że zdobył pozycję najszybszego źródła informacji w Internecie, w Polsce korzystają z Twittera głównie politycy, dziennikarze i międzynarodowe korporacje. Najbardziej interesujące wiadomości opublikowane na Twitterze są błyskawicznie rozprzestrzeniane przez użytkowników. Dla retailerów może oznaczać to bezpłatną formę komunikacji z szerokim gronem czytelników.

“Pomiędzy pierwszym kontaktem konsumenta z marką, a zrobieniem zakupów jest luka, którą należy wypełnić. Ci, którzy tego nie zrobią, w ostateczności stracą klientów” – powiedział Ian Irving, Creative Strategy Director w Breed Creative, podczas Hatch Live w Londynie, w kwietniu 2015 roku.

Z tego względu Socialbro.com sugeruje, że retailerzy powinni posiadać strategię, pozwalającą na wzmocnienie relacji z klientami w mediach społecznościowych. Platforma podaje 4 sposoby na to, jak sprawić by Twitter stał się dobrym pośrednikiem w sprzedaży.

1. Wykorzystuj dane zebrane ze sklepów stacjonarnych

Zbieraj dane do analizy i wykorzystuj je do budowania strategii marketingowej online.

“Przez spersonalizowanie działań remarketingowych przy użyciu danych zebranych na temat klientów w sklepach stacjonarnych, zaobserwowaliśmy 16-krotnie wyższy współczynnik klikalności (CTR) niż w przypadku standardowych działań retargetingowych. Znamy produkty, którymi są zainteresowani klienci, a osoby, które odwiedzają sklepy są częściej zdecydowane na zakup. Dzięki temu możemy dostarczyć komunikat spersonalizowany do ich potrzeb” – tłumaczy Esther Kho z CloudTags.

2. Spersonalizuj komunikację z klientami

Wszystkie dane zebrane od klientów twojej firmy powinny posłużyć do personalizacji doświadczenia zakupowego.

“Korzystanie z danych z wielu źródeł, oraz kreatywne interpretowanie tych danych, to podstawa do wprowadzania korzystnych dla firmy zmian.” – mówi Tom Head, prezes Lab Digital Agency.

3. Dostosowuj kontent do oczekiwań

“Kontekst to magiczny czynnik, który może spowodować, że twoi klienci zostaną z twoją firmą, lub odejdą od niej znudzeni. Zrozumienie tego, w jakiej sytuacji znajduje się twój odbiorca w danej chwili jest kluczowe. Sposób komunikowania się z kimś, kto czyta informacje od twojej firmy w trakcie przerwy na lunch, powinien różnić się od przekazu dla czytelnika relaksującego się w domu po południu. Jeśli będziesz brać to pod uwagę, a jednocześnie twój przekaz będzie spójny, zwiększysz prawdopodobieństwo utrwalenia dobrej relacji z klientami” – objaśnia Tom Head z Lab Digital Agency.

4. Rozdawaj nagrody

Jednym ze sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów jest rozdawanie ciekawych nagród, darmowych próbek lub kuponów promocyjnych.

“Szukaj interesujących sposobów na nagradzanie aktywności twoich klientów. Jedną z metod jest rozdawanie nagród w oparciu o indywidualne informacje na temat osób zainteresowanych twoimi produktami lub usługami” – twierdzi Alex Newland z Visual Voice.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring