USA: luksusowa marka testuje innowacyjną metodę odbioru internetowych zakupów

nordstrom sklep witrualna przymierzalnia ecommerce (1)

Amerykański Nordstrom, sieć luksusowych sklepów z branży fashion, prowadzi testy nowej metody dostarczania klientom produktów zakupionych w sklepie online. Jest ona twórczym rozwinięciem usługi click and collect i pierwszym krokiem do uruchomienia opcji drive-up.

Klasyczna metoda click and collect polega na tym, że klient zamawia w sklepie internetowym wybrane produkty, a następnie osobiście odbiera je w sklepie stacjonarnym. Sieć Nordstrom, chcąc dodatkowo ułatwić zabieganym klientom odbiór ich zakupów, wpadła na inny pomysł.

“Wystarczy że klient podjedzie pod wybrany sklep, zatrzyma się w oznaczonym miejscu, a nasi pracownicy dostarczą mu zakupy wprost do samochodu” – wyjaśnia rzecznik prasowy sieci Nordstrom.

Click and collect w nowej odsłonie

Skorzystanie z nowej metody odbioru zamówienia jest bardzo proste. Należy wybrać ją podczas robienia zakupów w sklepie internetowym, a następnie udać się do wybranego salonu stacjonarnego, zaparkować w oznaczonym miejscu i poinformować telefonicznie, że przesyłka może już być dostarczona. Wówczas pracownik Nordstrom natychmiast przyniesie ją do samochodu klienta.

Na razie opcja “curbside pickup” dostępna będzie jedynie w 20 wybranych sklepach tej sieci. Jeżeli testy zakończą się sukcesem, Nordstrom nie wyklucza wprowadzenia tej metody odbioru internetowych zakupów we wszystkich swoich sklepach. A jest ich ponad 300.

Usługa dostępna jest jedynie dla tych osób, które dokonały zakupów poprzez stronę internetową Nordstrom. Na razie nie ma możliwości zrobienia tego za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Warto dodać, że klienci sieci Nordstrom już od 2008 roku mogą korzystać z klasycznej metody click and collect.

Nordstrom stawia na e-commerce

Marka Nordstrom od lat inwestuje w rozwiązania, które w jak największym stopniu mają połączyć sprzedaż internetową i stacjonarną. Przykłady? Pod koniec 2014 roku sieć wprowadziła do swoich salonów sprzedaży wirtualne przymierzalnie, które działają w oparciu o oprogramowanie stworzone przez eBay. Dzięki interaktywnym przymierzalniom klienci będą mogli m.in. skorzystać z porady wirtualnego stylisty, obejrzeć dostępny asortyment, czy poprosić obsługę sklepu o przyniesienie kolejnych rzeczy do przymierzenia.

Wcześniej Nordstrom rozpoczął współpracę z firmą Curalate pozwalającą sprzedawać za pomocą portalu społecznościowego Instagram. Działanie platformy jest bardzo proste. Wystarczy, że konsumenci wejdą na profil detalisty na Instagramie i klikną w odpowiedni link. Na ekranie pojawi się galeria zdjęć. Z kolei kliknięcie w wybrane zdjęcie przenosi nas na stronę detalisty, w miejsce gdzie możemy kupić wybrany produktu, przeczytać szczegółowe informacje albo przejrzeć opinie innych użytkowników.

Rezultaty tych działań przekładają się na wyniki finansowe osiągane przez Nordstrom. W 2014 roku wartość sprzedaży internetowej tej sieci wyniosła 2,5 mld dolarów, 255% więcej niż w 2009 roku. Z e-sklepu tej sieci mogą skorzystać klienci w niemal 100 krajach na całym świecie.

Reklama

SCF 2017 Spring