Analiza Frisco.pl: produkty fit podbijają internet

frisco sklep internetowy produkty fit

W okresie wiosennym dynamicznie rośnie sprzedaż produktów fit przez internet. Od kwietnia do czerwca 2014 roku wzrost ten sięgał niemal 40% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego – tak wynika z analizy internetowego supermarketu Frisco.pl.

Również w bieżącym roku widać już wzmożone zainteresowanie internetowych klientów taką żywnością. Na zakup zdrowych lekkich artykułów w miesiącach wiosennych rok temu zdecydowało się 84% z nich, z czego zdecydowaną większość stanowiły kobiety – 86%.

Boom na zdrową żywność z internetu

Produkty fit, w tym ciemne pieczywo, warzywa, owoce czy ryby zawierało prawie 91% internetowych zamówień. Wśród najchętniej zamawianych artykułów znalazły się woda, jogurt naturalny, waniliowy serek homogenizowany, a także banany i rzodkiewka.

“Z naszych danych wynika, że niemal każda kategoria fit w okresie wiosennym notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży rok do roku. Na pierwszym miejscu pod tym względem plasuje się pieczywo ciemne, którego sprzedaż rośnie r/r nawet o 88%, a kolejne pozycje na podium zajmują kiełki i owoce. Jak widać na wiosnę chcemy więc jeść nie tylko lekko, ale i coraz bardziej świeżo. We Frisco.pl klientom zapewniamy szeroki wachlarz tego typu produktów, w efekcie udział żywności fit w tym okresie odpowiada za ponad 22% sprzedaży” – mówi Nicolas Jedraszak, prezes internetowego Frisco.pl.

Wiosenne e-zakupy

Analiza Frisco.pl pokazuje,że obok wody (68% zamówień) znajdowały się w nim warzywa (55%), a przede wszystkim rzodkiewka, pomidory, papryka czerwona, zielone szparagi oraz cukinia. Blisko połowa zamówień obejmowała też jogurty naturalne (49%) oraz owoce (47%). Z tych oprócz popularnych bananów klienci najczęściej na wiosnę zamawiali awokado, cytryny, pomarańcze i gruszki. W co czwartym e-koszyku lądowały płatki (27%), a w co piątym – kiełki (22%). Co szóste zamówienie zawierało pieczywo ciemne (17%), a także ryby i maślanki – (po 16%).

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie Polski w okresie kwiecień-czerwiec 2014. Do porównania wykorzystane zostały dane z analogicznego okresu rok wcześniej. Za produkty fit na potrzeby analizy uznane zostały warzywa, owoce, kiełki, zioła, jogurty, kefiry i maślanki, ryby, pieczywo ciemne, płatki śniadaniowe, woda oraz mleko 0% i 0,5%.

Frisco.pl to jeden z największych i najdłużej działających supermarketów online. Realizuje zamówienia na terenie całej Polski oferując szeroki wybór artykułów spożywczych i chemii gospodarczej. Frisco.pl prowadzi sprzedaż wyłącznie przez Internet na bazie własnego zaplecza magazynowego.

Pod koniec 2014 roku Frisco.pl, który znajduje się w portfelach funduszy z Grupy MCI, pozyskał nowego inwestora strategicznego – spółkę Eurocash. Po częściowym wykupie dotychczasowych akcjonariuszy Frisco.pl oraz dokapitalizowaniu spółki, lider w dystrybucji artykułów spożywczych i FMCG w Polsce obejmie około 44% akcji we Frisco.pl. MCI pozostaje akcjonariuszem większościowym w spółce.

Reklama

SCF 2017 Spring