USA: Home Depot sięga po mobilne płatności Apple Pay

apple pay mcommerce

Wiodąca amerykańska sieć hipermarketów budowlanych Home Depot zamierza wprowadzić we wszystkich swoich sklepach możliwość dokonywania płatności za pośrednictwem mobilnego systemu Apple Pay.

Home Depot, który posiada ponad 2 tys. sklepów zlokalizowanych przede wszystkim w USA, Kanadzie i Meksyku, stałby się tym samym największą siecią handlową akceptującą tę metodę płatności. Obecnie z takiej możliwości mogą skorzystać m.in. klienci sieci Macy’s, Nike, McDonald’s, Subway czy Whole Foods.

Home Depot stawia na mobilne płatności

“Mamy takie plany, ale stosowne umowy nie zostały jeszcze podpisane” – informuje Steve Holmes, rzecznik prasowy sieci Home Depot. Dodał, że na razie klienci mogą korzystać z płatności za pomocą systemu PayPal. Nie wykluczył także, że w przyszłości sieć wprowadzi inne opcje mobilnych płatności.

Przez pewien okres, w niektórych sklepach Home Depot, klienci mieli już możliwość skorzystania z mobilnych płatności Apple Pay. Wszystko dlatego, że zainstalowane w nich terminale miały wbudowane czytniki zbliżeniowej technologii NFC, czyli komunikacji bliskiego pola, na której opiera się system Apple Pay. Obecnie ta opcja nie jest już jednak dostępna.

Amerykańska sieć hipermarketów Home Depot powstała w 1978. Jest notowana na nowojorskiej giełdzie. Zajmuje się sprzedażą niemal wszystkich popularnych rodzajów materiałów budowlanych i narzędzi. Home Depot sprzedaje również wybrane usługi jak wypożyczanie sprzętu budowlanego, prace remontowe i inne usługi związane z branżą budowlaną.

Mobilne płatności przyszłością handlu

Uruchomiony przez koncern z Cupertino system płatności mobilnych Apple Pay został wprowadzony do użycia w październiku 2014. System jest oparty na zbliżeniowej technologii NFC, czyli komunikacji bliskiego pola. Uiszczanie opłat ogranicza się do przykładania telefonu do czytnika w sklepie.

Jak informuje Tim Cook, CEO Apple, system Apple Pay jest obecnie obsługiwany przez 2500 banków w USA oraz około 700 tysięcy punktów sprzedaży. Z cyfrowego portfela mogą korzystać wyłącznie posiadacze iPhone’ów 6 i 6 Plus. 66% spośród nich to zarejestrowani użytkownicy tej usługi.

Po kilku miesiącach od wprowadzenia Apple Pay na rynek, system zdobył już spore zaufanie wśród konsumentów. Aż 45% klientów, którzy w najbliższej przyszłości zamierzają dokonać płatności za pośrednictwem urządzeń mobilnych, zamierza wybrać system Apple Pay – tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę 451 Research. Tylko 28% z pośród ponad 4 tys. respondentów wskazało PayPal.

Reklama

SCF 2017 Spring