Walmart inwestuje w chiński rynek e-commerce

walmart chiny e-commerce aplikacja moblina

Amerykański gigant Walmart chce wzmocnić swoją pozycję na chińskim rynku e-commerce oraz ułatwić dostęp do swoich produktów na terenie Chin. Wprowadzi mobilną aplikację zakupową dla chińskich konsumentów.

Dzięki aplikacji na smartfony i tablety, klienci Walmart będą mogli zamówić produkty takie jak żywność oraz akcesoria gospodarstwa domowego. Zamówienia będą mogli odbierać w wybranych przez siebie sklepach stacjonarnych lub otrzymać w postaci przesyłki pocztowej. Wcześniej Walmart udostępniał w Chinach aplikację mobilną, dzięki której klienci mogli jedynie wyszukiwać najbliższe sklepy sieci, ale nie mogli robić zakupów za jej pośrednictwem.

„Chiny to ważny strategiczny rynek dla Walmart. Planujemy otworzyć 115 nowych punktów sprzedaży w Chinach w ciągu najbliższych trzech lat” – powiedział Doug McMillon, prezes Walmart. „Planujemy również wzbogacić ofertę usług e-commerce w Chinach. Walmart ma znaczną przewagę na rynku e-commerce, ponieważ może zintegrować sprzedaż internetową ze sprzedażą w sklepach stacjonarnych.”

Walmart rozszerza ofertę e-commerce w Chinach

Walmart wprowadzi również szereg nieakceptowanych dotąd w Chinach metod płatności. Chińczycy będą mogli płacić za produkty za pomocą smartfonów zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.

Wal-Mart pozyskał niedawno 51% udziałów w sklepie internetowym Yihaodian, który zajmuje się sprzedażą produktów gospodarstwa domowego i żywności. Dzięki temu Walmart od niedawna zaczął sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem strony Yihaodian, którą częściowo wykupił.

Wzrost sprzedaży e-commerce o 22%

W lutym 2015 roku, Walmart ogłosił, że sprzedaż e-commerce sieci wzrosła o 22% w porównaniu z poprzednim rokiem. Mimo wszystko, wynik ten nie spełniał oczekiwań kadry zarządzającej amerykańskiej firmy. Jak doniósł prezes Walmart Doug McMillon, przychody firmy wyniosły 486 miliardów dolarów w minionym roku fiskalnym.

Walmart jest obecny na chińskim rynku od 1996 roku. Obecnie prowadzi 412 punktów sprzedaży w 165 miastach w Chinach. W 2018 roku, liczba punktów sprzedaży ma zwiększyć się do 527.

Walmart zarządza w Chinach także siecią Sam’s Club, która prowadzi zarówno sprzedaż internetową oraz poprzez sklepy stacjonarne. Chińska strona e-commerce SamsClub.cn została założona w 2010 roku. Jest dostępna także w wersji mobilnej aplikacji zakupowej.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring