eBay wprowadza nowe zasady opisu produktów

ebay online strategia

eBay, internetowy gigant aukcyjny, ogłosił zmianę zasad dodawania produktów do swojej platformy. Od 29 czerwca 2015 roku, aby skutecznie wprowadzić produkty do oferty eBay, konieczne będzie opisanie ich dwoma obowiązkowymi numerami: MPN oraz GTIN lub ISBN.

W ciągu niespełna dwóch miesięcy, każdy sprzedawca korzystający z platformy eBay będzie musiał uzupełnić opisy swoich produktów o dwa identyfikatory – MPN (manufacturer part number) oraz GTIN (Global Trade Item Number dawniej EAN lub UPC) lub, w przypadku książek, ISBN (International Standard Book Numbers). Zmiany wprowadzone przez eBay wynikają m.in. z wprowadzenia przez wyszukiwarki nowych algorytmów.

Szybszy proces wyszukiwania

Celem zmian jest ułatwienie kupującym odnalezienia produktów oraz przyspieszenie procesu wyszukiwania. Uzupełnienie parametrów pozwoli także sprzedawcy uzyskać wyższy priorytet umieszczania produktów w serwisie eBay czy automatycznie dopasowywać przedmiot z oferty sprzedawcy do katalogu eBay. Identyfikatory nie będą wymagane dla produktów używanych, kolekcjonerskich oraz tzw. vintage, czyli przedmiotów pojedynczych, jedynych w swoim rodzaju.

Zmiany wprowadza nie tylko eBay. Podobne wymagania wobec sklepów internetowych mają Amazon, iTunes czy Google – w obszarze Google shoping. Światowi giganci decydują się na użycie jednoznacznych identyfikatorów produktów ponieważ zwiększają widoczność przedmiotów w danym serwisie, ale także poprawiają wyniki pozycjonowania, wyszukiwania i nawigacji w wyszukiwarkach jak Google, Yahoo czyi Bing.

Numery GTIN nadaje organizacja GS1, która niemal w każdym kraju ma swoje przedstawicielstwo. W Polsce GS1 działa w Poznaniu, przy Instytucie Logistyki i Magazynowania. Numery można jednak uzyskać zdalnie, wypełniając elektroniczny arkusz.

Nowe kategorie produktów na eBay

Pod koniec 2014 roku serwis eBay wprowadził do sprzedaży nową kategorię produktów. Na portalu pojawiła się nowa zakładka “Innovators Collective”. Klienci znajdą tu kilkanaście innowacyjnych produktów takich jak ultranowoczesne wagi kuchenne, ładowarki czy gramofon z funkcją Bluetooth. Na razie oferta dostępna jest jedynie dla internautów w Stanach Zjednoczonych.

Przedstawiciele eBay podkreślają, że na razie jedynie testują sprzedaż nowego asortymentu. Nie wykluczają jednak, że w przyszłości oferta zostanie poszerzona, a sprzedaż designerskich elektronicznych gadżetów ruszy również na innych rynkach. Warto przypomnieć, że eBay działa w ok. 40 krajach na całym świecie.

Produkty w sekcji “Innovators Collective” prezentowane są w prosty, nieskomplikowany sposób. Klikając na poszczególne produkty, klient znajdzie podstawowe informacje na ich temat, film prezentujący ich działanie, kilka zdjęć, oraz oczywiście cenę.

“Chcemy jak najmocniej wspierać i promować sprzedaż tego typu producentów. Chcemy pomóc zaistnieć im w świecie e-commerce. Nasz serwis ma 152 miliony aktywnych użytkowników. To wielka siła” – podkreśla David Ramadge, Director of Entrepreneurship and Venture Outreach w firmie eBay.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring