Badanie: 14% internetowych graczy zainwestuje w sprzedaż stacjonarną

icsc ebay raport

Współczynnik konwersji w sklepach stacjonarnych jest czterokrotnie wyższy, niż w przypadku sprzedaży internetowej. To zachęca kolejnych internetowych graczy do otwierania tradycyjnych salonów sprzedaży. Takie plany ma 14% e-sklepów.

Pomimo dynamicznego rozwoju branży e-commerce, sprzedaż w sklepach stacjonarnych wciąż pozostaje motorem napędowym całego sektora handlu detalicznego.

Konsumenci wciąż wolą sklepy stacjonarne

Jak wynika z raportu “America’s First and Foremost Marketplace” przygotowanego przez Międzynarodową Radę Centrów Handlowych (ICSC), sklepy stacjonarne wciąż odpowiadają za 94% wszystkich wydatków ponoszonych przez konsumentów.

Potwierdzają to dane z Departamentu Handlu. W 2013 roku wartość sprzedaży internetowej w USA wyniosła 263 mld dolarów, co stanowiło jedynie 6% wartości całego rynku detalicznego. Dla porównania, sprzedaż w sklepach stacjonarnych osiągnęła astronomiczną kwotę 4,3 bln dolarów.

Branża internetowa otwiera się na offline

Takie zestawienie działa na wyobraźnię firm prowadzących sprzedaż jedynie w internecie. Dlatego, jak wynika z badania eBay przeprowadzonego na próbie 1 tys. osób zajmujących się internetowym handlem, 14% z nich zamierza uruchomić w 2015 roku również sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Kolejnych 11% planuje przynajmniej otworzyć tzw. pop-up stores, czyli tymczasowe sklepy lub stoiska zlokalizowane najczęściej w centrach handlowych.

Część marek ma już ten krok za sobą. Są wśród nich m.in. BaubleBar, Bonobos, JustFab czy Warby Parker. Wśród internetowych marek, które prowadzą już sprzedaż stacjonarną, 12% zamierza w tym roku zainwestować w dalszy rozwój drugiego kanału sprzedaży.

Jak wynika z raportu eBay, aż 75% przebadanych firm spodziewa się w tym roku wzrostu obrotów, m.in. dzięki uruchomieniu sprzedaży wielokanałowej. Ok. 72% spodziewa się, że ich sprzedaż internetowa wzrośnie o 17%.

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring