Europa: 35% konsumentów kupuje odzież za pomocą smartfonów i tabletów

raport ing ipsos 2015 e-commerce mobile

Europejczycy kupują za pomocą urządzeń mobilnych głównie odzież i akcesoria. 35% konsumentów w Europie korzysta ze smartfonów i tabletów do kupowania produktów branży modowej. “Najbliższym sklepem jest mój telefon” – mówią Turcy, Polacy, Rumuni i Włosi, którzy najczęściej wybierają zakupy mobilne.

Nowe badanie “Mobile banking, new technologies and financial behaviour” zostało przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie ING. Pokazuje, że najczęściej kupowanymi za pomocą urządzeń mobilnych produktami są, zaraz za odzieżą (35%), elektronika (32%), gry (19%), artykuły spożywcze (17%) oraz muzyka (16%).

Zakupy mobilne w Europie

W Europie kupowanie odzieży przez smartfony i tablety jest najbardziej rozpowszechnione w Turcji (56%), a mobilne zakupy artykułów spożywczych zdobyły największą grupę zwolenników w Wielkiej Brytanii (32%). Elektronikę za pomocą urządzeń mobilnych nabywają najczęściej Turcy (47%), Włosi (40%), Rumuni (40%) i Polacy (37%). W porównaniu z bogatymi krajami jak USA (31%), Niemcy (31%) czy Francja (16%), polscy konsumenci są mimo wszystko bardziej skorzy do błyskawicznych zakupów sprzętu elektronicznego przez smartfony. Z kolei posiłki do domów za pomocą urządzeń mobilnych zamawia 14,5% respondentów w Europie.

Zakupy mobilne są najbardziej popularne w Turcji, a w Holandii i Belgii nie zdobyły jeszcze zbyt dużego zaufania potencjalnych nabywców. Mimo, że Holandia posiada najlepiej rozwinięty rynek bankowości mobilnej, nie stanowi to pokusy, by często korzystać z ofert sklepów mobilnych.

Płatności mobilne

Większość Europejczyków (55%) kupujących przez urządzenia małoekranowe wybiera te sklepy mobilne, które zapisują informacje na temat kart płatności. W Polsce, sklepy, które przechowują dane kart kredytowych, przyciągają 60% konsumentów.

W ciągu ostatniego roku, z zakupów mobilnych korzystało najwięcej osób w grupie wiekowej 25-34 lata (74%) oraz 18-24 lat (72%). Wciąż mało starszych osób powyżej 55 roku życia (37%) kupuje produkty przez telefony lub tablety.

W Turcji, Włoszech, Hiszpanii i Polsce, a poza Europą w Stanach Zjednoczonych, Bitcoin i inne cyfrowe waluty mają najwięcej zwolenników. Znaczna część mieszkańców tych państw wierzy, że cyfrowe waluty są przyszłością płatności internetowych.

Z mobilnej aplikacji płatności skorzystało do tej pory 33% Europejczyków. W rankingu użytkowników najczęściej wykorzystujących mobilne aplikacje do płatności przodują Turcy (56%), a zaraz za nimi Polacy (43%), z odsetkiem bardzo podobnym do Stanów Zjednoczonych (42%).

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring