Amerykański gigant spożywczy testuje usługę click and collect

walmart click-and-collect

Walmart testuje dostawy zakupów spożywczych dokonanych online. Będzie je można odebrać za darmo w sklepie, albo w specjalnie przygotowanych do tego punktach odbioru. W Polsce paczkomaty dostosowane do przechowywania żywności chce uruchomić Grupa Integer.

Pilotażowy program zostanie przeprowadzony w 5 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych i będzie bazować na rozwiązaniach wdrożonych przez Asdę, brytyjską sieć supermarketów należącą do amerykańskiego giganta.

Brytyjskie wzorce click and collect

Asda oferuje darmowe dostawy na terenie 97% terytorium Wielkiej Brytanii, a także intensywnie rozwija koncept click and collect. Obecnie brytyjska sieć buduje duży punkt odbioru zakupów na stacji benzynowej przy głównej drodze między Liverpoolem i Manchesterem. Produkty będą przechowywane w specjalnych skrytkach oferujących trzy poziomy chłodzenia. Po wstukaniu kodu przez klienta, zakupy będą umieszczane na przenośniku taśmowym, który dostarczy je do punktu odbioru.

„Już dawno przewidzieliśmy, że branża spożywcza będzie stanowić najdynamiczniej rozwijającą się gałąź sektora e-commerce. Nie jest dla nas zaskoczeniem, że kolejne sieci detaliczne testują dostawy online dla zakupów spożywczych lub własne punkty click and collect. Niewątpliwie budowa takich sieci jest właściwym kierunkiem rozwoju, o ile pozostanie otwarta dla wielu graczy. Nasz model, który niedługo zaproponujemy polskim klientom, opiera się na współpracy z wieloma partnerami z różnych branż. Jesteśmy przekonani, że takie rozwiązanie to szansa dla detalistów i sieci spożywczych na rozwijanie własnej sprzedaży online” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl

Chłodzone paczkomaty

Jak informowaliśmy wcześniej, Grupa Integer.pl, właściciel operatora pocztowego InPost, zamierza poszerzyć ofertę o usługę odbioru żywności w paczkomatach. Jeszcze w 2015 roku paczkomaty zostaną rozbudowane o moduły umożliwiające przechowywanie żywności.

Nowa technologia do przechowywania żywności w paczkomatach zagwarantuje możliwość dostawy nieograniczonej liczby produktów spożywczych, w tym towarów chłodzonych oraz mrożonych. Dostarczana za pomocą paczkomatów żywność zostanie zabezpieczona tak, że wykluczone zostanie rozmrożenie lub uszkodzenie produktów. Za pomocą nowych paczkomatów, klienci będą mogli odebrać zakupy przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Rozwiązanie proponowane przez Grupę Integer.pl jest wynikiem badań rynku, które wskazują, że w krajach rozwiniętych duże sieci handlowe osiągają najlepsze wyniki sprzedaży za pośrednictwem Internetu. We francuskich sklepach Carrefour klienci mogą odebrać swoje zakupy w przeciągu 2 godzin od momentu złożenia zamówienia. W przypadku, gdy zakupy nie zostaną odebrane we wskazanym czasie, są przeznaczone na straty, bez względu na to, że zostały wcześniej opłacone przez klienta. Paczkomaty na żywność będą stanowić alternatywę dla odbioru zamówień w punktach sieci handlowych.

Rafał Brzoska szacuje, że opcja dostarczania żywności za pomocą paczkomatów będzie tańsza, szybsza i bardziej komfortowa, niż formuła click and collect lub dostawa do domu. “Nawet na bardzo zaawansowanych rynkach wciąż brakuje operatora, który pod jednym dachem zapewni szybkie, wygodne i atrakcyjne cenowo dostawy produktów zamówionych online na rynkach krajowych i międzynarodowych, uwzględniając nie tylko doręczenie kurierskie do drzwi, ale także rozbudowane sieci click and collect, usługi paczkomatowe, dostawy next day czy produktów spożywczych. To są właśnie przewagi konkurencyjne, które będziemy wprowadzać jeszcze w tym roku nie tylko w Polsce, ale także w krajach, w których działają Paczkomaty InPost” – powiedział.

Reklama

SCF 2017 Spring