Spółka TIM realizuje już 62% sprzedaży w internecie

tim ecommerce sklep internetowy

Nie tylko sieci handlowe z sektora fashion czy FMCG czerpią korzyści z prowadzenia sprzedaży w internecie. Takim przykładem może być spółka TIM, czołowy w kraju dystrybutor artykułów elektrotechnicznych.

Niemal 62% przychodów firmy pochodzi już z kanału e-commerce – poinformowały władze spółki TIM przedstawiając raport finansowy za I kwartał 2015 roku.

Mobilna wersja sklepu

TIM SA jako pierwszy w Polsce dystrybutor artykułów elektrotechnicznych udostępnił swoją ofertę przez internet zarówno dla klienta biznesowego, jak i indywidualnego, bez konieczności wcześniejszego rejestrowania się czy logowania. Efekty tych działań już są widoczne.

W stosunku do I kwartału 2014 roku udział kanału e-commerce w całkowitych przychodach TIM SA wzrósł z 54,8% do 61,7%. W grudniu 2014 roku aż 80% zamówień zostało złożonych za pośrednictwem sklepu internetowego TIM.pl.

Spółka uruchomiła również specjalną mobilną aplikację. Za jej pośrednictwem klienci mogą nie tylko odszukać, wybrać i zamówić ponad 60 tys. produktów znajdujących się w ofercie. Dzięki niej klient można także skierować aparat fotograficzny urządzenia mobilnego na kod kreskowy poszukiwanego produktu, by sprawdzić, czy znajduje się w ofercie, i porównać cenę z propozycją konkurencji.

Sukces strategii omnichannel

“Od czasu, gdy rozpoczęliśmy wdrażanie nowego modelu działania, wielokrotnie słyszałem głosy sceptyczne co do zakładanego przez nas dominującego udziału w sprzedaży kanału e-commerce” – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

“Wyniki po I kwartale potwierdzają, że podjęliśmy słuszną decyzję, obierając zupełnie nowy kierunek rozwoju wśród polskich dystrybutorów elektrotechniki. Zyski mają oczywiście na razie wymiar symboliczny, ale – jak już wcześniej wspominaliśmy – wyraźne efekty poprawy wyników powinny być widoczne w III kwartale bieżącego roku. Naszym celem niezmiennie pozostaje osiągnięcie w skali całego roku 2015 zysku na poziomie operacyjnym” – dodaje.

TIM SA jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Sprzedaż prowadzona jest w sklepie internetowym TIM.pl, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring