Startup MyBaze.com: szybki wzrost sprzedaży i współczynnika konwersji

mybaze fashion ecommerce

MyBaze.com, międzynarodowa platforma handlowa stworzona przez studentów trzech warszawskich uczelni, notuje dynamiczny wzrost liczby transakcji i unikalnych użytkowników.

W 2014 roku platforma MyBaze.com, która oferuje produkty od młodych projektantów, zanotowała 30-krotny wzrost sprzedaży oraz trzykrotny wzrost współczynnika konwersji w porównaniu do 2013 roku.

Z kolei w pierwszym kwartale 2015 roku, w porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku, liczba transakcji na platformie wzrosła o 342%, zaś liczba unikalnych użytkowników odwiedzających platformę o 86%.

2 lata dynamicznego rozwoju

Wszystko zaczęło się w 2012 roku w Warszawie. Trzech studentów – Duc Vu Hoang, Adam Cellary i Tomasz Pasternak – postanowiło wspólnie stworzyć internetowy biznes. “Na początku planowaliśmy stworzyć portal łączący funkcje platformy handlowej i mediów społecznościowych. Takie połączenie eBaya i Facebooka. Cały czas wsłuchiwaliśmy się jednak w głosy klientów oraz ekspertów i ostatecznie postanowiliśmy skoncentrować się na produktach designerskich” – wspominał w rozmowie z Evigo.pl Duc Vu Hoang, założyciel i CEO MyBaze.com.

DucVuHoang mybaze

Duc Vu Hoang, założyciel i CEO MyBaze.com

W pierwszych tygodniach istnienia MyBaze.com, około 100 polskich projektantów i młodych marek oferowało niewiele ponad 1,3 tys. autorskich produktów. Dwa lata później, w maju 2015 roku, na platformie obecnych jest ponad 2,2 tys. projektantów, z czego kilkaset z zagranicy, oferujących niemal 50 tys. projektów z dziedziny designu, mody oraz sztuki.

Dynamiczny rozwój platformy w ostatnich miesiącach możliwy był dzięki pozyskaniu inwestora. We wrześniu 2014 roku MyBaze.com zakończył drugą rundę finansowania pozyskując ponad 5 mln zł m.in. od Internet Ventures FIZ, funduszu z Grupy MCI Management, a także Meta Ingenium, funduszu z grupy Zernike MetaVentures.

“W ciągu ostatnich dwóch lat udało nam się stworzyć jeden z ciekawszych projektów e-commerce w Polsce, za którym stoi zgrany 20-osobowy zespół składających się zarówno z doświadczonych menadżerów, jak i młodych ludzi rozpoczynających swoją karierę zawodową. Wszystkich nas łączy zamiłowanie do dobrego designu” – podkreśla Duc Vu Hoang.

Zagraniczna ekspansja MyBaze.com

Jako jeden z nielicznych polskich startupów e-commerce, MyBaze.com szybko postawił na sprzedaż ponad granicami. W czerwcu 2014 roku wdrożono międzynarodową wersję platformy, która działa w dwóch wersjach językowych i umożliwia dokonanie zakupów w sześciu walutach. W tej chwili projektanci i marki z MyBaze.com sprzedają do ponad 10 krajów świata, z czego 80% zagranicznych transakcji przypada na takie kraje jak Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i USA. Od początku 2015 roku działa także wersja mobilna platformy.

“Plany na przyszłość mamy ambitne. Chcemy zdecydowanie mocniej postawić na sprzedaż transgraniczną. W tym celu z jednej strony mocno rozwijamy technologię – jako pierwsza platforma marketplace w Polsce wdrażamy właśnie testową opcję personalizacji produktów, które wkrótce zostanie udostępniona dla wszystkich sprzedawców. Z drugiej zaś strony intensywnie pozyskujemy do współpracy zagranicznych projektantów chcących sprzedawać swoje projekty za pośrednictwem naszej platformy” – dodaje Duc Vu Hoang.

W tej chwili spółka przygotowuje się do kolejnej rundy inwestycyjnej, planowanej na drugą połowę 2015 roku. Jeżeli uda im się pozyskać nowego, zagranicznego inwestora (w grę wchodzą takie fundusze jak m.in. Accel Partners czy Summit Partners), ich obroty już w 2015 roku mogą wynieść ok. 15 mln złotych.

Reklama

SCF 2017 Spring