Google wprowadza funkcję “kup” dla mobilnych użytkowników

google kup teraz przycisk ecommerce

Nowa funkcja będzie rozszerzeniem serwisu Google Shopping. Od teraz klient nie będzie już przekierowywany do odpowiedniego e-sklepu, ale będzie mógł dokonać natychmiastowych zakupów na stronach Google.

O wprowadzeniu funkcji ”kup” przez Google po raz pierwszy usłyszeliśmy już pod koniec 2014 roku. Teraz, jak donosi The Wall Street Journal, nic nie stoi już na przeszkodzie, aby ujrzała ona światło dzienne. Przedstawiciele Google nie komentują tych doniesień.

Zdaniem dziennika nowa funkcja będzie na razie dostępna jedynie dla użytkowników urządzeń mobilnych. To ukłon w stronę silnie rozwijającego się trendu m-commerce. Po znalezieniu interesującego ich produktu, oczywiście poprzez wyszukiwarkę Google, i kliknięciu przycisku “kup”, zostaną oni przeniesieni na kolejną zakładki, gdzie będą mogli sfinalizować zakupy. Kalifornijska firma występuje zatem w roli swoistego pośrednika – choć nie będzie pobierać procentu od sprzedaży, a jedynie opłatę za pojedyncze kliknięcia.

Starcie internetowych gigantów

Nie jest żadną tajemnicą, że Google od dawna planuje rzucić wyzwanie na polu e-commerce takim gigantom jak Amazon. Rywalizacja pomiędzy obydwoma koncernami  toczy się w ostatnim czasie na wielu polach. Przykład? Ze sklepu Google Play zniknęła mobilna aplikacja Amazon na system Android. Okazało się, że narusza ona nowe zasady wprowadzone przez Google.

Chodzi o to, że mobilna aplikacja Amazon dla Androida służyła nie tylko do robienia zakupów, ale posiadała również wbudowany sklepik z aplikacjami zintegrowany z Amazon AppStore. Nowy regulamin zakazuje m.in. wprowadzania do Google Play aplikacji, które mogą pobierać i instalować inne aplikacje. Mówiąc wprost, żadna dostępna w tym miejscu aplikacja nie może być ukrytym sklepem i tam samym być konkurencją dla Google Play.

Media społecznościowe wchodzą do gry

Systematyczny rozwój sprzedaży internetowej powoduje, że funkcję „kup teraz” wprowadzają także giganci mediów społecznościowych. Pierwszy był Twitter, a ostatnio dołączył do niego Facebook, który uruchamia opcję robienia zakupów z poziomu postów.

Po kliknięciu przycisku “kup teraz” użytkownicy Facebooka zostaną automatycznie przeniesieni do sklepu internetowego danego sprzedawcy. Przycisk będzie widoczny na stronie tuż obok guzika “lubię to”. Z możliwości dodania na swoich profilach facebookowych przycisku “Shop Now”, czyli “kup teraz”, najpierw skorzystają firmy ze Stanów Zjednoczonych. W 2015 roku funkcja ma być dostępna dla internetowych sprzedawców na całym świecie.

Reklama

SCF 2017 Spring