W grze o e-commerce: współpraca sklepu R-GOL z firmą i-systems

rgol isystems ecommerce

Case study e-commerce firmy R-GOL to świetny przykład na potwierdzenie tezy, że najlepsze rzeczy rodzą się z pasji.

Prezes firmy R-GOL, Marcin Radziwon, przez wiele lat był piłkarzem i to właśnie z miłości do piłki nożnej stworzył najbardziej profesjonalny sportowy e-sklep w Polsce, R-GOL.com.

Sklep zyskał uznanie marki adidas, za wzorowe wdrożenie oferty zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi korporacyjnymi (tzw. key visual). Sklep wdrożyła firma i-systems, wystawca Omnichannel Retailing Forum.

Wszechstronny system e-commerce

Firma R-GOL, jeden z największych dystrybutorów sprzętu i obuwia do piłki nożnej, wykorzystał potencjał sprzedażowy na rynku i wraz z firmą i-systems stworzył profesjonalny sklep internetowy łączący sprzedaż B2C oraz B2B. W chwili obecnej system e-commerce przygotowany dla firmy R-GOL obsługuje trzy podmioty.

Są to kolejno: sklep internetowy dla klientów detalicznych, sklep hurtowy dla klientów B2B oraz specjalny sklep dedykowany zawodowym graczom piłkarskim występującym w Ekstraklasie, I i II lidze. Aby tego typu rozwiązania e-commerce były możliwe konieczne były prace związane z przygotowaniem infrastruktury serwerowej zdolnej obsłużyć duży ruch, również ten skondensowany w krótkim czasie.

Ważnym elementem było przygotowanie zaawansowanej integracji magazynowo-księgowej z programem Comarch Optima i dostosowanie jej do strategii firmy. Część prac dotyczyła ujednolicenia sposobu przepływu informacji między wszystkimi lokalizacjami firmy – R-GOL posiada kilka magazynów. Obecnie cała sprzedaż jest obsługiwana z jednego miejsca – specjalnie przygotowanego systemu e-commerce.

Prace związane z systemem ERP dotyczyły również automatyzacji procesu obiegu dokumentów w firmie. Wśród w pełni automatycznych rozwiązań znajdują się m.in. tworzenie dokumentów rezerwacji czy przekształcanie dokumentu rezerwacji do faktury lub paragonu po zrealizowaniu zamówienia w sklepie. Dodatkowo, w celach logistycznych i statystycznych, integrator po złożonym zamówieniu sprawdza, czy kontrahent o takim samym kodzie lub numerze NIP lub adresie mailowym już istnieje w systemie. Jeśli tak, zamówienie przypisuje do istniejącego kontrahenta, a jeśli nie istnieje – zakłada nową kartotekę kontrahenta.

rgol ecommerce

Sklep R-GOL.com oferuje możliwość dodania spersonalizowanego haftu

Sklep R-GOL.com postawił również na działania promocyjne. Jako jeden z nielicznych dystrybutorów w Polsce ma możliwość udostępnienia klientom dodatkowej personalizacji produktów poprzez wykonanie haftu na obuwiu. Hafty są możliwe ze względu na ścisłą współpracę z firmą Nike. Moduł haftów umożliwia dodanie do obuwia własnego napisu w wybranym kolorze. W ramach prac zostały również przygotowane narzędzia wspierające sprzedaż. Wśród nich znajdują się m.in.: rabaty dla klientów za polecenie na Facebooku po udostępnieniu sklepu na tablicy. Rabat jest automatycznie doliczany do zamówień bez konieczności wpisywania kodu. Rozwiązanie umożliwia obsłudze sklepu ustalenie jego wysokości oraz czasu ważności. Sklep posiada również rozbudowany program lojalnościowy RG TEAM.

Wygoda dla mobilnych klientów

Firma i-systems, która stworzyła sklep w oparciu o autorskie oprogramowanie zadbała również o możliwość przeglądania oferty sklepu na urządzeniach mobilnych. Cały system e-commerce został przygotowany według najlepszych rozwiązań responsive web design. Najważniejsze prace obejmowały zapewnienie intuicyjności oraz przejrzystość i ułatwienie procesu zakupowego.

“Tworząc nasz e-sklep bardzo nam zależało na rozwiązaniach Responsive Web Design ponieważ mamy świadomość, że część naszych klientów preferuje zakupy przy użyciu telefonu lub laptopa” – mówi Tomasz Naruniec, Menedżer ds. E-Commerce w R-GOL.com.

rgol strona internetowa esklep

Sklep R-GOL na trzech urządzeniach

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom stworzonym przez firmę i-systems, indywidualnemu podejściu i szczegółowej analizie potrzeb, sklep R-GOL.com usprawnił sprzedaż. Dodatkowo firma zyskała pełną kontrolę nad procesami sprzedaży B2C oraz B2B. Wszystkie rozwiązania programu ERP zostały zautomatyzowane. W planach są kolejne funkcjonalności usprawniające sprzedaż w sieci.

Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami e-commerce, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting, czy systemy B2B. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez ponad 60-cio osobowy zespół. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak Distance, Supersklep, SCA, Higma Service, Operon, Bayleg, Hendi czy Monnari.

Firma i-system będzie wystawcą na Omnichannel Retailing Forum, które odbędzie się 23 czerwca w Warszawie.

Reklama

SCF 2017 Spring