Mothercare: cyfrowa rewolucja przynosi finansowe sukcesy

mothercare first digital store

Mothercare, brytyjska sieć sklepów z artykułami dla niemowląt, w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowała 18% wzrost sprzedaży online. Wyniosła ona 138 mln funtów i odpowiada już za 30% obrotów generowanych przez tę sieć na Wyspach Brytyjskich.

Co ciekawe, jak poinformowały władze Mothercare, aż 82% sprzedaży online zrealizowana została za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Dużą popularnością cieszy się także usługa click and collect – skorzystało z niej aż 36% konsumentów kupujących w sklepie online.

Powyższe wyniki w oczywisty sposób świadczą o tym, że założenia cyfrowej strategii przyjętej przez brytyjską sieć Mothercare były słuszne. Chodzi przede wszystkim  wzmocnienie sprzedaży online i minimalizowanie strat generowanych przez sklepy tradycyjne.

Cyfrowa strategia Mothercare

Pod koniec września 2014 sieć Mothercare zdecydowała się zainwestować 100 milionów funtów we wzmocnienie kanału online oraz redukcję sprzedaży naziemnej. Fundusze przeznaczono m.in na zmianę systemów IT oraz rozbudowę infrastruktury e-commerce.

Jedną czwartą kwoty przeznaczono na proces zamykania nierentownych salonów sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Firma stawia też na integrację kanałów sprzedaży i model wielokanałowy. Jednym z przejawów tej strategii będzie modernizacja salonów sprzedaży, polegająca przede wszystkim na wyposażeniu ich w iPady oraz ekrany dotykowe. Klienci będą mogli za ich pomocą czytać opinie o produktach i usługach zamieszczane w internecie oraz oglądać filmy wideo prezentujące produkty.

Rozwój w modelu omnichannel

Mothercare sprzedaje produkty w 60 krajach, ale większość obrotów firmy nadal pochodzi z rynku brytyjskiego. Globalnie zanotowano wzrost sprzedaży o 5%, a obroty osiągnęły wartość 398 milionów funtów. Za poprawę wyników finansowych odpowiadają głównie rynki wschodzące, przede wszystkim Bliski i Środkowy Wschód. W Azji Mothercare posiada 372 salony sprzedaży w 12 krajach.

W Polsce sieć Mothercare uruchomiła sprzedaż w pierwszej połowie 2011 roku. Na naszym rynku nie ma jeszcze sklepu internetowego tej marki, jest za to 12 sklepów stacjonarnych: sześć w Warszawie, dwa w Krakowie i po jednym w Bydgoszczy, Gdyni, Poznaniu i Wrocławiu.

Grupa Mothercare jest częścią koncernu M.H. Alshaya, posiadacza ponad 70 międzynarodowych marek prowadzących sprzedaż na terenie Europy, Afryki Północnej i Azji. Wśród marek należących do i zarządzanych przez Alshaya znajdują się: H&M, American Eagle Outfitters, Debenhams, Topshop, Starbucks, The Body Shop, Victoria’s Secret i Vision Express.

Sieć Mothercare została założona w 1961 roku przez Selima Zilkha i Jamesa Goldsmitha w 1961. Do grupy Mothercare należy również marka Early Learning Centre, czyli sieć sklepów z zabawkami dla małych dzieci. Globalnie grupa Mothercare posiada ponad 1060 salonów sprzedaży i punktów franczyzowych.

Reklama

SCF 2017 Spring