Europejskie firmy zarobiły na współpracy z Amazon niemal 3 mld euro

amazon ecommerce europa

Europejskie firmy prowadzące sprzedaż za pośrednictwem Amazon odnotowały w ciągu ostatniego roku zyski na poziomie niemal 3 mld euro z tytułu eksportu towarów na inne europejskie rynki.

Sprzedaż za pośrednictwem Amazon Marketplace umożliwia dziesiątkom tysięcy firm w Europie dotrzeć ze swoją ofertą do klientów dokonujących zakupów za pośrednictwem Amazon. Coraz częściej sprzedawcom tym udaje się dotrzeć do odbiorców spoza lokalnego rynku, zarówno w krajach europejskich, jak i na całym świecie.

E-sprzedawcy zarabiają na współpracy z Amazon

Amazon ogłosił, że w ciągu ostatniego roku na jego europejskich stronach zyski ze sprzedaży towarów na terenie Europy osiągnęły rekordową kwotę 2,8 miliardów euro.  Jest to zaledwie ułamek sięgających miliardów euro sum, które sprzedawcy z krajów Europy zarobili na sprzedaży towarów klientom Amazon na rynkach krajowych (np. w przypadku sprzedawców z Wielkiej Brytanii sprzedających towary klientom z tego samego kraju), jak i poza granicami (np. gdy klient ze Stanów Zjednoczonych korzysta z oferty sprzedawcy z Niemiec). Amazon poinformował również, że w ciągu 12 miesięcy liczba europejskich firm sprzedających swoje produkty klientom zagranicznym wzrosła niemal o 50%.

„Od 15 lat działamy na rynku europejskim i od początku traktowaliśmy go jako jeden wspólny twór. Aby dotrzeć do klientów z całej Europy, nasze usługi świadczymy w pięciu różnych językach i oferujemy ponad 100 milionów produktów. Otworzyliśmy już 28 centrów logistycznych w siedmiu krajach, które rozsyłają paczki do klientów ze wszystkich krajów europejskich, działając zarówno w imieniu Amazon, jak i naszych sprzedawców”. – powiedział Francois Saugier, Dyrektor Amazon ds. usług na rzecz sprzedawców w UE. „Europejskie firmy mogą oferować swoje produkty klientom na terenie całej Europy za pośrednictwem dowolnej strony Amazon. Co więcej, wiele z tych firm wybrało opcję „Fulfillment by Amazon”, która umożliwia magazynowanie produktów w wybranych centrach logistycznych europejskiego oddziału Amazon. Naszym zadaniem jest dopilnowanie, by produkty dotarły jak najszybciej do wszystkich klientów w Europie i na świecie” – dodaje Francois Saugier.

Szeroka gama usług logistycznych dla e-commerce

Amazon oferuje szeroką gamę usług i narzędzi, które ułatwiają sprzedaż produktów na terenie Europy:

1. Sprzedaż na wszystkich europejskich stronach internetowych Amazon za pomocą jednego kliknięcia – wystarczy jedno kliknięcie, aby sprzedawcy mogli oferować swoje produkty na wszystkich pięciu europejskich stronach Amazona i zarządzać nimi z jednego konta.

2. Europejska Sieć Centrów Logistycznych i Obsługa Klienta w języku lokalnym – na terenie Europy znajduje się aż 28 centrów logistycznych Amazona i 7 punktów Obsługi Klienta, gdzie klienci mogą zasięgnąć informacji w swoim lokalnym języku. Dzięki opcji „Fulfillment by Amazon” (FBA) sprzedawcy mogą wysyłać swoje produkty do wybranego centrum logistycznego, a obsługą klienta i realizacją wysyłek do innych krajów zajmie się Amazon. Co więcej, gdy sprzedawca zdecyduje się skorzystać z opcji FBA, jego produkty zostaną objęte priorytetową bezpłatną dostawą Amazona – Prime and Free Super Saver Delivery.

3. Technologia tłumaczeniowa – Amazon tłumaczy nazwy i opisy produktów na każdy z pięciu dostępnych języków.

Case study

Magdalena Oliwa, Manager ds. Eksportu w polskiej firmie Platinet S.A.: „Spółka Platinet funkcjonuje na rynku od 2001 roku. W ciągu zaledwie kilku lat staliśmy się liderem wśród dystrybutorów nośników danych i akcesoriów komputerowych. Świadczymy usługi tysiącom klientów z całego świata, do których należą między innymi znane na całym świecie sieci hiper- i supermarkety.

Wystawienie naszych bestsellerów spod szyldu Platinet, Omega i Freestyle na Amazon Marketplace było momentem przełomowym dla naszej firmy. Zyskaliśmy wówczas rzeszę klientów z zagranicy, co ugruntowało naszą pozycję jako jednego z pionierów branży. Obecność na stronach Amazon to świetny pomysł dla biznesu – pozwala firmom rozwijać się i zwiększać obroty”.

Iris Hornung z niemieckiej firmy Juwelier IRIS Jewels & Emotions: „Już po 15 minutach od otwarcia naszego sklepu z biżuterią na stronie Amazon.de sprzedaliśmy pierwszy zegarek. Amazon zajmuje się realizacją naszych zamówień, a my możemy skupić się na tworzeniu biżuterii i obsłudze klientów. Obecnie nasze produkty można kupić we Francji, Wielkiej Brytanii i Niemczech, a w przyszłym roku zamierzamy wejść na rynek włoski i hiszpański”.

Jean-François Asset z francuskiej firmy Boutikazic: „Dzięki obecności na stronach Amazon wzrosła nasza sprzedaż i poszerzyliśmy bazę klientów. Najbardziej cieszy mnie to, że moje instrumenty muzyczne są dostępne na wszystkich europejskich stronach platformy Amazon Marketplace i są także dostarczane na drugim końcu świata – ostatnio wysłałem membranę bębna do klienta w Australii.”

Amazon.com rozpoczął działalność w Internecie w lipcu 1995 r. Firmie przyświecają cztery zasady: skupienie na zadowoleniu klienta, a nie wyprzedzaniu konkurencji, pasja do innowacji, doskonalenie działania i planowanie długoterminowe. Recenzje klientów, zakupy za pomocą jednego kliknięcia, spersonalizowane rekomendacje, usługi  Prime, Fulfillment by Amazon, Amazon Web Services, Kindle Direct Publishing czy produkty takie jak Kindle, telefony Fire phone, tablety Fire tablets i telewizja  Fire TV to tylko niektóre z pionierskich pomysłów Amazona.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring