Raport Oracle: jak dostosować się do współczesnego rynku detalicznego

oracle badanie handel technologie

Autorzy raportu Oracle „Retail Without Limits – A Modern Commercial Society” analizują wpływ technologii na branżę handlową i podają rozwiązania, jak dostosować się do nowego, niemal nieograniczonego rynku handlu detalicznego.

Raport jest wynikiem badania przeprowadzonego na 500 konsumentach z każdego z 10 krajów – Australii, Brazylii, Chin, Francji, Niemiec, Indii, Japonii, Rosji, Wielkiej Brytanii i USA. Według raportu konsumenci na całym świecie kupują częściej, gdy mają zapewnioną wygodę zakupów i gdy sieci detaliczne łączą technologię cyfrową z wysokiej jakości obsługą klienta.

Konsumenci chcą dostępu do informacji

70% respondentów uważa, że najlepszym sposobem, dzięki któremu sieci detaliczne mogą zagwarantować wysoką jakość zakupów, jest zapewnienie łatwego dostępu do informacji na temat produktów i usług w internecie oraz w sklepie stacjonarnym. Ponad dwie trzecie konsumentów przyznało, ze używa smartfonów do przeglądania lub kupowania produktów, a 56% dokonało zakupu bezpośrednio u międzynarodowych sprzedawców.

„Rynek światowy się rozrasta, a konsumenci często dokonują zakupów za pomocą urządzeń mobilnych” – mówi Jill Puleri, prezes i dyrektor generalny Oracle Retail. „Sprzedawcy powinni przyjąć ten nowy globalny trend i zainwestować w technologię cyfrową.”

Wyróżnij swój sklep

Badanie podkreśla, że w dobie nowych technologii istnieje wiele sposobów, za pomocą których detaliści mogą wyróżnić swoją ofertę od konkurencyjnej oraz pozyskać klientów poprzez bardziej skuteczne strategie mobilne, oraz zwiększająć dostęp do informacji dotyczących produktów i cen.

oracle badanie koncumenci

Źródło: „Retail Without Limits – A Modern Commercial Society”, Oracle

83% ankietowanych chce by sieci detaliczne inwestowały w technologie, a 57% z nich uważa, że kluczem jest połączenie wszystkich kanałów sprzedaży. W Chinach i Niemczech, liczba ta wzrasta odpowiednio do 78% i 70%. Dostęp do informacji o produkcie poprzez różne kanały cyfrowe lub w sklepie jest również wysoko ceniona przez konsumentów (59%).

Aplikacje, social media i polityka prywatności

Sprzedaż poprzez technologie mobilne to najszybciej rozwijająca się metoda zakupowa na całym świecie. Ponad dwie trzecie konsumentów (67%) twierdzi, że kupuje za pomocą smartfonów a ponad połowa ankietowanych (56%) kupiła towar od sprzedawcy międzynarodowego. Tylko konsumenci z USA (39%), Japonii (41%) i Wielkiej Brytanii (43%) kupują za granicą rzadziej niż średnia światowa.

oracle badanie instore

Źródło: „Retail Without Limits – A Modern Commercial Society”, Oracle

56% konsumentów zdaje sobie sprawę, że udzielając sprzedawcom dostępu do informacji o sobie może poprawić jakość zakupów, ale sprzedawcy muszą zbudować ich zaufanie. Aż 55% konsumentów ma zastrzeżenia lub nie udostępnia swoich danych osobowych. 23% chętnie pobiera aplikację mobilną, która pozwala na śledzenie ich ruchów w sklepie i w internecie.

Sklepy coraz częściej angażują się w zamówienia internetowe. Raport pokazuje, że wysoki odsetek konsumentów kupuje produkty w internecie i odbiera je w sklepie. Trend ten rośnie. Jednak w skali globalnej 44% konsumentów wciąż woli robić zakupy w sklepie stacjonarnym, zwłaszcza w Australii (69%), Niemczech (57%), Francji (54%), USA (50%) czy Rosji (45%). Konsumenci wciąż preferują dostawę do domu, a 34% wymieniło zakupy online z dostawą do domu jako ulubiony sposób dokonywania zakupów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring