Raport Deloitte: mobilni konsumenci generują wyższy współczynnik konwersji

deloitte retailing trends

Mobilni konsumenci, korzystający z różnych cyfrowych źródeł informacji, częściej dokonują zakupów i wydają w sklepach większe sumy pieniędzy – takie wnioski przynosi raport “Navigating the New Digital Divide” przygotowany przez firmę doradczą Deloitte.

Raport powstał na próbie 3 tys. konsumentów w USA. Wynika z niego, że do końca 2015 roku, za 64% obrotów generowanych przez sklepy będą odpowiadali klienci korzystający przy robieniu zakupów z najnowszych rozwiązań technologicznych i internetowych źródeł wiedzy.

Wysokie wymagania mobilnych konsumentów

Sieci handlowe muszą obecnie zmagać się z dynamicznie rosnącymi oczekiwaniami współczesnych, mobilnych konsumentów. “Rozdźwięk między wymaganiami tych konsumentów, a tym, co oferują im sprzedawcy, powiększa się” – czytamy w raporcie  Deloitte.

Wyniki raportu jasno wskazują, że mobilni konsumenci, korzystający z różnych cyfrowych źródeł informacji, częściej dokonują zakupów i wydają w sklepach większe sumy pieniędzy. Współczynnik konwersji w przypadku tych konsumentów jest o 20% wyższy w porównaniu do osób, które nie korzystają w trakcie zakupów z mobilnych źródeł informacji.

deloitte digital retail research

Internet wpływa na decyzje zakupowe

Cyfrowe źródła informacji mają największy wpływ na decyzje mobilnych klientów w przypadku zakupu sprzętu elektronicznego (62%). Okazuje się jednak, że również przy okazji zakupów spożywczych, aż 31% konsumentów kieruje się informacjami z internetu czy mobilnych aplikacji. Zdaniem autorów raportu, ten trend będzie się nasilał i już niedługo będzie miał znaczenie na wybór nawet poszczególnych produktów.

“Współcześni konsumenci, po wejściu do sklepu, nie chcą tracić już czasu na wyszukiwanie interesujących ich produktów. Przychodzą po z góry upatrzone rzeczy, o których zdobyli już wcześniej informacje. Robi tak aż 76% respondentów” – tłumaczą autorzy raportu.

Polacy podążają za światowymi trendami

Również Polacy chętnie korzystają przy zakupach z mobilnych urządzeń. Zgodnie z badaniami Deloitte, robi tak już 66% naszych rodaków. Polacy chętnie dzielą się również swoimi opiniami zakupowymi w social mediach, a w poszukiwaniu prezentów coraz częściej korzystają ze sklepów internetowych. W 2014 roku aż 41% osób szukało inspiracji zakupowych w sieci. W podziale na wiek – częściej robią to ludzie młodzi, a uwzględniając płeć – częściej mężczyźni niż kobiety.

Reklama

SCF 2017 Spring