Zalando inwestuje w brytyjski startup Anatwine

zalando wyniki finansowe strategia ecommerce (1)

Niemieckie Zalando, jeden z liderów na europejskim rynku sprzedaży odzieży i obuwia online, nabyło mniejszościowy pakiet udziałów w firmie technologicznej Anatwine.

Zalando kupiło 20% udziałów w brytyjskim startupie Anatwine. Brytyjska firma, która powstała w 2013 roku, specjalizuje się w dostarczaniu sieciom handlowym i markom narzędzi ułatwiających sprzedaż ich produktów w modelu omnichannel: zarówno w sklepach stacjonarnych, sklepach online oraz na internetowych platformach handlowych (takich jak Zalando).

„Dzięki współpracy z firmą Anatwine, możemy zaproponować naszym partnerom wysoce spersonalizowane i niezawodne rozwiązania integrujące, które umożliwią im sprawne dotarcie do klientów poprzez naszą platformę handlową, przy zachowaniu równocześnie pełnej kontroli m.in. nad stanem magazynowym” – komentuje David Schneider, członek zarządu Zalando.

Zalando stawia na nowe technologie

W październiku 2014 Zalando zadebiutowało na giełdzie we Frankfurcie. Dzięki temu firma zebrała ok. 633 miliony euro. Już wtedy było wiadomo, że część tych środków będzie przeznaczona na akwizycje – zwłaszcza firm technologicznych, oferujących  nowoczesne rozwiązania dla e-sklepów.

Inwestycja w brytyjski startu idealnie wpisuje się w tę strategię. Warto również przypomnieć, że w kwietniu 2015 roku Zalando uruchomił nowe centrum badawcze. W zlokalizowanym w Dublinie Fashion Insights Centre pracę znajdzie nawet 200 specjalistów, przede wszystkim inżynierów i informatyków.

Centrum badawczo-rozwojowe dla e-commerce

Podczas inauguracji Fashion Insights Centre Robert Gentz, założyciel i członek zarządu Zalando, mówił: “Już obecnie jesteśmy najczęściej odwiedzaną internetową platformą z modą w Europie. Miesięcznie z naszych usług korzysta ponad 100 mln konsumentów. Chcemy jeszcze lepiej zrozumieć naszych klientów i poznać ich ścieżki zakupowe online. Dzięki temu będziemy w stanie zaoferować im jeszcze bardziej spersonalizowaną ofertę. To zawsze był nasz cel. Nie ma innej drogi do sukcesu w tej branży. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Dublinie jest kolejnym krokiem na tej drodze”.

Dodał, że pracę w Fashion Insights Centre, pierwszym centrum Zalando poza granicami Niemiec, znajdzie łącznie ok. 200 specjalistów z różnych branży: R&D, analizy danych, inżynierii, IT. Rekrutacja już trwa. Pełne zatrudnienie ma zostać osiągnięte w ciągu 3 lat.

Zalando jest jednym z  europejskich liderów sprzedaży odzieży i obuwia online. Obszerna oferta dla kobiet, mężczyzn i dzieci obejmuje zarówno popularne marki, jak również artykuły najbardziej znanych projektantów.

Obecnie Zalando oferuje produkty ponad 1,5 tysiąca marek. Oprócz obuwia i odzieży, klienci sklepu internetowego Zalando mogą kupić ekskluzywne akcesoria, a także artykuły sportowe. Zalando oferuje bezpłatne przesyłki i zwroty, darmową infolinię oraz 100-dniowe prawo zwrotu wszystkich produktów.

Reklama

SCF 2017 Spring