Nowe narzędzie zrewolucjonizuje zakupy na Instagramie

instagram e-commerce

Połączenie Instagramu ze sprzedażą online było tylko kwestią czasu. Na polskim rynku debiutuje LikeAndBuy.It, narzędzie łączące Instagram ze sklepami internetowymi.

Instagram jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych na świecie. W Polsce ponad 3 miliony użytkowników korzysta z serwisu, który wg. badań angażuje 140 razy bardziej niż Twitter i 60 razy bardziej niż Facebook. Firmy dostrzegają ten potencjał, mając w świadomości fakt, że 70% osób na Instagramie szuka marek.

LikeAndBuy.It

Niezagospodarowany potencjał sprzedażowy Instagramu postanowiła wykorzystać czwórka entuzjastów social media oraz e-commerce. Stworzyli LikeAndBuy.It, narzędzie, które jest pomostem łączącym Instagram ze sklepami internetowymi. Firma oferuje klientom, tj. Inglot USA, Local Heroes czy Eastend, możliwość monetyzacji Instagramowych profili.

Pierwszą możliwością jest Link-to-Buy, która polega na dodaniu do profilu na Instagramie dedykowanego linku zakupowego. Jest to odwzorowanie Instagramu, które przekierowuje do zbioru zdjęć produktowych lub mających kierować jakościowy ruch na określoną podstronę. Klient nie męczy się szukaniem na stronie sklepu konkretnego produktu, tylko trafia bezpośrednio do strony produktu z Instagramowego zdjęcia. Drugą opcją jest Mail-to-buy, czyli newsletter dostarczający zarejestrowanym zakupową informację z produktami wybranymi na podstawie ich Instagramowej aktywności.

Monetyzacja Instagramu

Rozwiązania wykorzystujące Instagram jako bezpośrednie połączenie ze sklepem internetowym wprowadzono w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych. Wśród zestawienia 100 największych firm na Instagramie, ponad 1/3 z nich wykorzystuje sprzedażowy potencjał Instagramu, a są to m.in. Sephora, Nike czy Michael Kors.

Choć monetyzacja Instagramu w Polsce dopiero raczkuje, pierwsze marki dostrzegły potencjał Insta-commerce. Należą do nich Local Heroes, którą promują celebryci jak Justin Bieber czy Rihanna. Po integracji z LikeAndBuy.It, ruch mobilny z Instagramu zwiększył się o 20%, a klikalność w sprzedażowe maile wyniosła 24%.„Dzięki LikeAndBuy.It nasi fani na Instagramie nie będą musieli zadawać pytania: gdzie mogę to kupić, bo w szybki i łatwy sposób przejdą bezpośrednio na stronę produktu ze zdjęcia” – komentuje Areta Szpura, współzałożycielka Local Heroes.

Jednym z współzałożycieli LikeAndBuy.it jest Jakub Orłowski, który wcześniej odpowiadał za działania marketingowe i e-commerce w Lilou. “Dzięki LikeAndBuy.It Instagram nie jest tylko zestawem ładnych zdjęć, ale staje się galerią produktów, dostępnych do kupienia za pomocą jednego kliknięcia. Marki, które wykorzystują ten potencjał są pewne, że użytkownicy bez problemu znajdą interesujący ich produkt, a efektywność działań w tym kanale będzie mierzalna. Obraz wyraża więcej niż 1000 słów, dlatego Instagram wciąż bije rekordy popularności.”

Reklama

SCF 2017 Spring