Twenga inwestuje miliony euro w narzędzia optymalizujące kampanie internetowe

twenga marketing reklama online

Francuski start-up Twenga wprowadza nowe narzędzia, które ułatwiają zoptymalizowanie wydatków reklamowych online. Właśnie pozyskała na ten cel 10 milionów euro od Idinvest Partners.

Twenga powstała we Francji w 2006 roku z inicjatywy Bastiena Duclaux i Cedrica Anès. Początkowo głównym profilem działalności firmy było prowadzenie globalnej wyszukiwarki zakupowej, na której można znaleźć informacje o ponad 400 milionach produktów.

Od trzech lat Twenga diametralnie zmienia swój profil działalności. Obecnie koncentruje się na dostarczaniu swoim klientom, a jest ich ponad 4 tys., narzędzi do optymalizowania wydatków reklamowych online. Wśród klientów firmy są m.in. takie sieci handlowe jak Conrad, House of Fraser, Sarenza, czy Hunkemoller.

Zmaksymalizować konwersję

Oferowana przez Twenga platforma wykorzystuje narzędzie do przewidywania konwersji biorące pod uwagę ponad 40 czynników. Wszystko po to, aby zmaksymalizować ROI kampanii. Robi to dzięki dokładnemu szacowaniu intencji zakupu i ciągłemu monitorowaniu rezultatów. Rozwiązania te podzielone są na dwie odrębne grupy: Smart LEADS i Smart SEM.

Pierwsze rozwiązanie ma na celu dostarczenie wysokiej jakości leadów, drugie natomiast koncentruje się wokół optymalizacji budżetów paid search. Działanie obu narzędzi oparte jest na optymalizacji ROI i COS klientów.

„Jesteśmy przekonani o skuteczności naszych rozwiązań i prowadzimy model sprzedażowy oparty na rezultatach, który jest równie innowacyjny co same technologie. Zaufanie, jakim obdarzył nas Idinvest Partners, jeden z liderów venture capital w Europie, potwierdza, że to dobra strategia i model biznesowy” – komentuje w rozmowie z redakcją Evigo.pl Bastien Duclaux, Dyrektor generalny i współzałożyciel Twenga.

Zdobyte fundusze pozwolą zwiększyć liczbę pracowników Twenga, a tym samym przyspieszyć rozwój nowych technologii i narzędzi. Obecnie firma zatrudnia 150 osób. Teraz będzie chciała zatrudnić dodatkowe 50: przede wszystkim specjalistów w zakresie inżynierii, Data Science, marketingu i sprzedaży.

Twenga czołowym graczem e-commerce w Polsce

Twenga obecna jest na polskim rynku od 2008 roku i i według raportu firmy Gemius zajmuje miejsce w pierwszej dwudziestce stron e-commerce w Polsce.

“Polski rynek bardzo się rozwinął w ostatnich latach i kryje jeszcze ogromny potencjał. Pozyskane środki pozwolą nam zatrudnić więcej współpracowników i przyspieszyć rozwój naszych narzędzi, ale przede wszystkim poszerzyć i umocnić pozycję rynkową w państwach europejskich, takich jak np. Polska” – mówi Bastien Duclaux.

“Na dzień dziesiejszy współpracujemy z ok. 100 sprzedawcami z Polski, jak np. 3kropki, Conrad, Answear, Mivo czy LaRedoute. Korzystują oni z naszych różnych rozwiązań, by zwiększyć obroty i poprawić ROI kampanii reklamowych. Mamy nadzieję podwoić liczbę polskich klientów w 2015 roku, szczególnie poprzez Smart FEED. Rozwiązanie to skupia się na  automatyzacji i optymalizacji kampanii Google Zakupów i świetnie odpowiada potrzebom polskiego rynku” – dodaje Bastien Duclaux.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring