Rynek online w Państwie Środka rośnie na potęgę

ecommerce w Chinach

Wartość wszystkich transakcji online zawieranych w pierwszej połowie 2013 roku w Chinach wzrosła o 47,3%, osiągając wartość 123,2 mld dolarów – wynika z najnowszych danych. W równie oszałamiającym tempie rośnie w Państwie Środka wartość zakupów robionych przez urządzenia mobilne.

Według szacunków agencji China e-Business Research Center, mobilna sprzedaż online w pierwszej połowie tego roku wzrosła w Chinach o 44,1%, osiągając wartość 8,69 mld dolarów. Do końca tego roku mobilni konsumenci zostawią w sieci 21,2 mld dolarów. Analitycy oceniają, że w 2013 roku łączna wartość rynku online osiągnie poziom 264 mld dolarów. W pierwszej połowie 2013 transakcje zawierane w sieci stanowiły 6,8% wszystkich zakupów detalicznych w Państwie Środka.

W ubiegłym roku wartość internetowego rynku detalicznego sięgnęła 212 mld dolarów (1,3 bln juanów), i odpowiadała 6,3% wszystkim transakcjom sprzedaży dóbr konsumenckich w kraju. Według Ali Research Center do 2016 chińskie e-transakcje będą warte 817 mld dolarów, co ma odpowiadać sprzedaży 12% wszystkich dóbr w Chinach.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku aplikacja zakupowa Taobao, która należy do grupy internetowej Alibaba przyciągnęła 100 mln nowych użytkowników, co oznacza trzykrotny wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Blisko 340 000 sprzedawców, którzy sprzedają swoje produkty na Taobao przyznaje, że w pierwszej połowie 2013 roku 30% ich dochodu wygenerowały transakcje zawierane za pośrednictwem urządzeń mobilnych – podaje firma Alibaba. W porównaniu z danymi z ubiegłego roku, liczba sprzedawców wzrosła aż o 412%.

Chiny detronizują Stany Zjednoczone pod względem wartości sprzedaży online – podaje firma konsultingowa Bain & Company. Według jej raportu „China’s c-commerce prize”, rynek online w Chinach zmienia swoją specyfikę. Oprócz obleganych platform C2C, coraz większą popularnością cieszą się serwisy sprzedażowe B2C.

Reklama

SCF 2017 Spring