Grupa Deutsche Post DHL inwestuje w innowacyjne rozwiązania logistyczne

dhl innovation center 2015

Grupa Deutsche Post DHL, wiodący na świecie dostawca usług logistycznych, inwestuje w innowacje, aby odgrywać wiodącą rolę w globalnym rozwoju branży logistycznej.

Raport trendów opracowany przez DHL i Cisco „Internet Rzeczy w logistyce” ujawnił ogromny potencjał wzrostu w bardziej wydajnych i przejrzystych łańcuchach dostaw – szacuje się, że sam Internet Rzeczy przyniesie zastrzyk finansowy w wysokości 1,9 biliona USD, pobudzający do roku 2020 działalność w zakresie łańcucha dostaw i logistyki.

Nowe centra innowacji

Ten kierunek rozwoju propagują Centra Innowacji DHL w Niemczech, które otworzyły w maju swoje podwoje w zmienionym kształcie. Dodatkowo jeszcze w tym roku, we współpracy z Radą Rozwoju Gospodarczego Singapuru, zostanie otwarte w Singapurze nowe Centrum Innowacji rejonu Azji i Pacyfiku.

Frank Appel, prezes Grupy Deutsche Post DHL, powiedział podczas ceremonii otwarcia: „Uważam, że chociaż kapitał i doświadczenie są niewątpliwie ważne, to innowacyjne pomysły będą kierować naszą przyszłością. W Grupie Deutsche Post DHL skoncentrowana na klientach innowacja to podstawa naszych dwóch podstawowych zamierzeń: Jednym z nich jest odegranie pionierskiej roli rozpowszechniania globalnego rozwoju logistyki, która leży u podstaw zrównoważonego rozwoju naszej planety. Drugim jest pozostanie liderem logistyki poprzez innowacyjne produkty i usługi, których nasi klienci potrzebują najbardziej – czy jest to realizowanie dostaw dla e-handlu, zaprojektowanie globalnego łańcucha dostaw czy przewóz leków wrażliwych na wahania temperatury. Aby to osiągnąć, nadal będziemy patrzeć daleko w przyszłość, gdzie naszym celem będzie ciągle dążyć do przekształcenia naszych innowacji na rozwiązania rynkowe, pozwalające zapewnić naszym klientom większy sukces”.

Internet Rzeczy i e-handel – innowacyjność siłą napędową gospodarki

Najnowszy raport trendów wydany we współpracy z Cisco Systems, koncentrujący się na Internecie Rzeczy szacuje, że do roku 2020 będzie ok. 50 mld urządzeń podłączonych do Internetu w porównaniu do 15 mld obecnie, czego następstwem będą zmiany zasad gry – od stworzenia większej ilości opcji dostaw dla klientów, do wydajniejszej działalności magazynowej i transportu towarów. Według analizy ekonomicznej przeprowadzonej przez Cisco, sam Internet Rzeczy wygeneruje 8 bln USD wartości na całym świecie w ciągu najbliższej dekady, z czego około 1,9 bln USD zasili działania w zakresie łańcucha dostaw i logistyki.

W ciągu najbliższych dziesięciu lat internetowy handel detaliczny zyska bardziej na znaczeniu, niż to dotąd przewidywano – nie tylko w krajach rozwiniętych, ale także na rynkach wschodzących. Udział e-handlu w ogólnych obrotach handlowych w krajach rozwiniętych ma osiągnąć 40% do roku 2025, a na rynkach wschodzących – 30%, a istotną rolę odegra w tym wszystkim logistyka. To był jeden z kluczowych wniosków Deutsche Post w globalnym badaniu E-Tailing. W 2013 roku globalny rynek sprzedaży na odległość osiągnął wartość 616 mld €, ale szacuje się, że będzie wzrastał rocznie o 10,7 % do roku 2018. Dlatego Grupa Deutsche Post DHL koncentruje swoje wysiłki także na rozwoju rozwiązań wspierających rosnące zapotrzebowanie firm i konsumentów indywidualnych na zakupy przez Internet. Zastosowania uproszczonego i bezpiecznego dostępu do naszych ofert lub innowacji w zakresie usług doręczenia do klienta są częścią tego podejścia.

Matthias Heutger, Starszy Wiceprezes ds. strategii, marketingu i rozwoju, DHL Customer Solutions & Innovation, powiedział: „Doświadczenie nauczyło nas, że innowacja musi być zawsze zorientowana na klienta. Firma najlepiej wprowadza innowacje dzięki: słuchaniu potrzeb klientów, proaktywnemu dzieleniu się najlepszymi praktykami i informacjami o rozwiązaniach w różnych sektorach i branżach oraz współpracy. Centrum Innowacji DHL dąży do bycia twórczym środowiskiem, w którym świetne pomysły zmieniają się w prawdziwe rozwiązania, są opracowywane i testowane, a wreszcie trafiają na rynek.”

Firma DHL Parcel będzie wystawcą podczas Omnichannel Retailing Forum, pierwszej w Polsce konferencji, która na jednej scenie zgromadzi m.in. ekspertów w dziedzinie omnichannel i praktyków zarządzania reprezentujących ponad 100 sieci handlowych i marek.

Reklama

SCF 2017 Spring