Alibaba chce dostarczać przesyłki transgraniczne w ciągu 3 dni

alibaba group cainiao

Chiński gigant e-commerce chce dostarczać zamówienia w ciągu 3 dni do dowolnego miejsca na świecie. Twierdzi, że usługa ta zostanie wprowadzona za 5 do 8 lat.

Obecne trendy rynkowe pokazują, że skrócenie czasu dostawy zwiększa liczbę zamówień i podnosi lojalność klientów. Alibaba, chińska firma e-commerce, zdaje sobie sprawę z tego, że przesyłki nie docierają do krajów europejskich i państw Ameryki Północnej tak szybko, jak towary zamówione u lokalnych konkurentów. Judy Tong, dyrektor Alibaba Group Holding Ltd. oraz Cainiao zadeklarowała, że firma będzie chciała dostarczać zamówienia w ciągu 3 dni do dowolnego rejonu na świecie. Cainiao, firma logistyczna utworzona w 2013 i działająca w powiązaniu z Alibaba Group, będzie miała pomóc we wdrożeniu tego pomysłu.

Przesyłki

“Ostatecznym celem Cainiao jest ułatwienie dostarczania dóbr w dowolne miejsce na świecie,” powiedziała Judy Tong. “Chcemy, by przesyłki w Chinach docierały do celu w ciągu 24 godzin, a przesyłki transgraniczne mogły być odebrane po 3 dniach od wysłania.”

Obecnie przesyłki Alibaby trafiają do międzynarodowego adresata po wielu dniach lub tygodniach. Z kolei Chińczycy muszą czekać na paczkę przez kilka dni od złożenia zamówienia.

Cainiao i Alibaba

Alibaba jest właścicielem 48% Cainiao. Obecnie platforma logistyczna Cainiao, która łączy ze sobą wiele regionalnych firm kurierskich w Chinach, jest w stanie dostarczać przesyłki w ciągu jednego dnia do 34 miast w Państwie Środka. Do końca 2015 roku liczba ta ma zwiększyć się do 50 miast, deklaruje Tong.

Cainiao posiada 12 miejskich centrów dystrybucyjnych i punkty obsługi w 1200 obszarach wiejskich. Dostarcza przesyłki do 217 krajów i regionów świata. Magazyny Cainiao znajdują się na terenie Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej i Australii. Firma współpracuje z DHL, Shanghai YTO Express i krajowymi urzędami pocztowymi w wielu krajach. Od niedawna, dzięki nowej aplikacji mobilnej, klienci mogą śledzić zamówienia i lokalizować najbliższe punkty odbioru.

Konkurencja wśród chińskich dostawców wciąż pracuje nad wzbogacaniem swojej oferty. Główny rywal Alibaby, JD.com twierdzi, że jest w stanie dostarczać paczki w ciągu trzech godzin do wybranych dużych miast w Chinach, takich jak Szanghaj oraz Beijing. Aby zdobyć przewagę na rynku globalnym, Alibaba, wraz z innymi partnerami, zamierzają zainwestować w rozwój Cainiao 11 mld dolarów.

Reklama

SCF 2017 Spring