Ruch rzuca wyzwanie wiodącym dostawcom usług dla branży e-commerce

ruch ecommerce

Niecałe 2 lata temu władze Ruchu podjęły strategiczną decyzję – jednym z istotnych obszarów działalności spółki będą szeroko rozumiane usługi dla branży e-commerce. Dzisiaj Ruch obsługuje już kilkaset e-sklepów, planuje świadczyć usługi logistyczne dla dużych, zagranicznych sprzedawców internetowych oraz uruchomić docelowo ok. 7 tys. punktów odbioru Paczki w Ruchu.

Ruch łączy 97 lat doświadczenia rynkowego z nowoczesnym podejściem do sprzedaży. Od kilku lat właścicielem spółki jest amerykański fundusz Eton Park Management, który poczynił spore inwestycje w zakupioną przez siebie firmę.

Obecnie Ruch posiada sieć 14 nowoczesnych centrów logistycznych i ponad 2,2 tys. własnych punktów sprzedaży, które miesięcznie obsługują niemal 11 mln klientów. Dodatkowo kurierzy Ruchu dostarczają codziennie towar do 20 tys. innych punktów handlowych.

Strategia e-commerce jednym z priorytetów

“Postanowiliśmy wykorzystać ten potencjał i stworzyć ofertę skierowaną do dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Jedną z nich jest Paczka w Ruchu, czyli usługa dostawy paczek dla klientów sklepów internetowych włącznie z obsługą zwrotów, a drugą outsourcing logistyczny, czyli usługi magazynowe związane z kompleksową obsługą operacji, począwszy od procesu przyjęcia, poprzez kompletacje, skończywszy na wydaniu skompletowanych zamówień kurierom. Z doświadczenia wiem, że stworzenie dobrze prosperującego e-sklepu jest trudne, bo wymaga m.in. różnych kompetencji i sprawnego korzystania z rozwiązań infrastrukturalnych. My postanowiliśmy świadczyć usługi w obszarze, w którym mamy duże doświadczenie i dobrze działające rozwiązania” – wyjaśnia w rozmowie z redakcją Evigo Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu.

Dariusz stolarczyk ruch ecommerce

Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu

Kilkaset e-sklepów współpracuje z Ruchem

Dzisiaj nikt chyba nie żałuje tej decyzji. Z usług Ruchu korzysta obecnie kilkaset e-sklepów, w tym m.in. Bonito, Ravelo, Merlin, Matras, Answer, Oriflame, Komputronik, Neo24, Vobis czy CDP.pl, a także liczni sprzedawcy z Allegro. “Dzięki wdrożeniu usługi Paczka w Ruchu klienci zyskali możliwość skorzystania z dodatkowego sposobu dostawy w bardzo konkurencyjnej cenie. Zamówiony towar mogą teraz odbierać w dowolnie wybranej spośród 2,2 tys. placówek zlokalizowanych w dużych i mniejszych miastach oraz na terenach wiejskich, w dogodnych godzinach, nie czekając w długich kolejkach i bez konieczności umawiania się z kurierem” – przekonuje Dariusz Stolarczyk. Takie rozwiązanie ma także dodatkowe zalety dla e-sklepów, które nie posiadają sieci stacjonarnych punktów sprzedaży. Mogą zostawić ulotki reklamowe w kiosku, a nawet udostępnić możliwość składania w nich zamówień na wybrane towary dostępne online.

7 tys. punktów odbioru przesyłek

Co więcej, Ruch chce zaproponować w przyszłości części z 20 tys. sklepów, które obsługuje, współpracę w charakterze punktów odbioru przesyłek. “W maju bieżącego roku uruchomiliśmy pierwsze takie punkty. Docelowo ma ich być łącznie ok. 7 tys.” – wyjaśnia Dariusz Stolarczyk. Jego zdaniem trend na powstawanie takich punktów będzie się rozwijać, podobnie jak ma to miejsce np. w Wielkiej Brytanii. Poza tym odbiór przesyłki w kiosku bądź u znajomego sklepikarza jest, zwłaszcza dla starszych ludzi jest bardzo wygodny.

Władze Ruchu prowadzą także zaawansowane rozmowy z dużymi, międzynarodowymi sklepami internetowymi, przede wszystkim z branży fashion. Dotyczą one pełnej obsługi logistycznej na terenie Polski.

“Dla nich problemem są m.in. zwroty, czasami nie opłaca im się ściągać wysłanego towaru z powrotem np. do Wielkiej Brytani. My możemy przejąć ten obowiązek w ich imieniu, zabrać zwrócony towar do naszego magazynu, odesłać im go w sposób zbiorczy, komisyjnie zniszczyć, lub poczekać, aż znajdzie się na niego inny klient” – tłumaczy Dariusz Stolarczyk. Dodaje, że pierwsze umowy mają być podpisane jeszcze w 2015 roku.

Przedstawiciele firmy Ruch będą obecni podczas Omnichannel Retailing Forum, które odbędzie się 23 czerwca 2015 roku na stadionie warszawskiej Legii. Konferencja poświęcona jest transformacji od modelu handlu tradycyjnego do modelu omnichannel. W Forum weźmie udział około 300 osób. Największą grupę będą stanowić przedstawiciele zarządów sieci handlowych działających na polskim i europejskim rynku. Partnerem strategicznym jest SAP/Hybris.

Reklama

SCF 2017 Spring