Twórcy gier i aplikacji zostaną agentami handlowymi Amazona

Amazon strategia rozwoju

Amazon udostępnił nowy interfejs programowania aplikacji (API), który wprowadza reklamę kontekstową produktów. Teraz twórcy gier i aplikacji będą mogli sprzedawać swoim użytkownikom towary z oferty amerykańskiego koncernu. Prowizja deweloperów wyniesie 6%

Funkcja jest częścią serwisu Amazon Associates, który umożliwia deweloperom budowę, kapitalizację i marketing oferowanego przez nich oprogramowania. Według e-sprzedawców API znacznie ułatwi życie deweloperom, którzy do tej pory mogli jedynie działać w modelu „freemium” lub czerpać profity z reklamy mobilnej.

Teraz twórcy gier i aplikacji będą mogli skapitalizować swoje projekty dzięki reklamie kontekstowej, a ich klienci – cieszyć się korzyściami związanymi z zakupami na Amazonie, czyli m.in. sprawną spedycją, funkcją szybkich zakupów “one click”, czy ofertą Amazon Prime.

Nową funkcję można wykorzystać na dwa sposoby: do sprzedaży pojedynczych produktów lub tworząc kategorie produktowe oferując pakiety produktów. Deweloperzy, którzy już zaangażowali się w projekty oparte o nowe API Amazona to firmy takie jak Animoca, Fismos, Days of Wonder czy Spring2Partners.

“Amazon gwarantuje olbrzymi wybór produktów, a to z kolei pozwala na oferowanie w grach lub aplikacjach produktów tematycznie z nimi związanych, co przełoży się na większą liczbę użytkowników” – powiedział  Arsham Manukyan, założyciel firmy Frismos, która aktualnie pracuje nad grą „Creatures of Olympus”. “Podczas pracy nad naszą ostatnią grą okazało się, że użytkownicy są mocno zaangażowani w treści aplikacji, a także zainteresowani zakupami produktów tematycznych, związanych z mitologią, które oferuje dział zabawek Amazona. Dzięki świetnym wynikom, jakie przynosi API, lepiej rozumiemy wartość reklamy kontekstowej” – dodał.

Nowe API jest przeznaczone na urządzenia z systemem Andorid oraz Kindle Fire.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring