Dotpay: najważniejsza jest ciągła optymalizacja konwersji platform e-commerce

dotpay

Dotpay jest jednym z wiodących serwisów, które obsługują i rozliczają płatności online, oraz dążą do ciągłego udoskonalania swoich usług. “Testujemy i nadal będziemy testować każdy krok na ścieżce płatności, co prowadzi do jej uproszczenia i większej konwersji wśród klientów. Dzięki takim z pozoru niewielkim zmianom, podnosimy obroty naszych klientów o miliony złotych” – mówi Evigo Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego, Dotpay.

Redakcja Evigo rozmawia z Bernadettą Madej, Dyrektor Działu Handlowego Dotpay, na temat rozwijania serwisu pod kątem e-commerce i handlu w modelu omnichannel.

Ilu klientów posiada obecnie Dotpay? Jakie sieci handlowe korzystają z systemu Dotpay w Polsce? 

Dotpay był prekursorem rozwiązań dla e-commerce w Polsce. Obecnie znajduje się w pierwszej trójce operatorów płatności on-line w Polsce. Jeśli chodzi o sieci handlowe wśród klientów Dotpay znajdują się 4F, Decathlon, Badura, Taranko, Monnari, Solar i wiele innych.

Jakie są plany Dotpay na rozwój na terenie Polski? Jakich nowości lub zmian możemy się spodziewać na przestrzeni najbliższych lat?

Dotpay planuje utrzymanie pozycji polskiego lidera w branży płatności online poprzez dodawanie nowych metod płatności takich jak płatności w euro, czy płatności mobilne. Dążymy do tego, by skracać ścieżki płatności i wprowadzać alternatywne metody płatności. Najważniejsze cele jakie stawia sobie Dotpay to ciągła optymalizacja konwersji platform e-commerce oraz aktywne wsparcie klientów wykorzystujących omnichannel.

Dotpay od dawna kładzie nacisk na rozwój płatności mobilnych, co doceniają zarówno klienci jak i konsumenci. Z perspektywy platform e-commerce wdrożenie dodatkowego kanału przeznaczonego dla urządzeń mobilnych może z dnia na dzień podnieść ich zyski. Konsumenci na pytanie, dlaczego wybierają płatność przez Dotpay zwracają uwagę przede wszystkim na prostotę obsługi (78%), oraz szybkość i komfort (64%). Tworząc swoje rozwiązania Dotpay kładzie bardzo duży nacisk na wsparcie klientów w poprawie konwersji w ich sklepach, a co za tym idzie, bezpośredni wpływ na poprawienie zysków.

Jakie nowości wprowadzi Dotpay dla potrzeb e-commerce lub handlu multi-/omnichannel?

Polski rynek e-commerce, chociaż coraz bardziej dojrzały, stale i bardzo dynamicznie się rozwija. Raport interaktywni.com „e-commerce” wskazuje, że w 2015r. płatności on-line dokonywać będzie min. ok. 54% Polaków. Z poziomu urządzeń mobilnych ok. 34%. Co ciekawe obecnie 52% z nich uprawia tzw. multichanneling, czyli rozpoczyna proces zakupowy na jednym urządzeniu moblinym, a kończy na innym lub na komputerze stacjonarnym. Rozwiązania Dotpay stanowią odpowiedź na te potrzeby, ale też wychodzą jeszcze bardziej w przyszłość. Obecnie zespół Dotpay pracuje nad rozwiązaniami, które stanowią kolejny krok w kontekście optymalizacji usług dla platform e-commece.

Omichannel, to kolejna przestrzeń, w kierunku której rozwijają się rozwiązania Dotpay. Obecnie zespół pracuje nad rozwiązaniem umożliwiającym dokonywanie płatności on-line w dużych sieciach handlowych w przypadkach, gdy konsument nie ma przy sobie karty, czy gotówki. Będzie to doskonałe narzędzie także dla klientów, którzy nie są zwolennikami płacenia za pomocą kart. W tym miejscu możemy uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić, że planowane jest przygotowanie dedykowanej aplikacji i narzędzi SDK, a więc stworzenie usługi Dotpay omnichannel dla klientów sieciowych. Klienci sieci handlowych, którzy zdecydują się na zapłatę szybkim przelewem on-line w sklepie stacjonarnym będą mogli to zrealizować za pomocą dedykowanej aplikacji w swoim smartfonie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring