MasterCard: szybkość, bezpieczeństwo i wygoda kluczowe w mobilnych płatnościach

mastercard platnosi online ecommerce

Polski rynek e-commerce, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7%, wciąż wykazuje ogromny potencjał wzrostu – mówi w rozmowie z redakcją Evigo Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Polski rynek płatności internetowych systematycznie się rozwija. Jaką pozycję odgrywa na nim firma MasterCard?

Propozycją MasterCard dla płatności internetowych jest MasterPass –  globalna platforma cyfrowa, która eliminuje konieczność każdorazowego wprowadzania szczegółowych danych karty płatniczej  i adresu wysyłki przy zakupie, co upraszcza i przyspiesza proces realizacji transakcji na dowolnym urządzeniu podłączonym do Internetu – oznacza to korzyść zarówno dla handlowców, jak i konsumentów.

MasterPass  został wprowadzony do Polski w lipcu 2014 roku i od tego czasu dynamicznie się rozwija. W chwili obecnej już ponad 50% wszystkich sklepów internetowych w Polsce oferuje płatności za pośrednictwem MasterPass. Jednocześnie MasterPassem można płacić  w 90% e-sklepów, które akceptują płatności kartami.

Jak można scharakteryzować różnice w internetowych metodach płatności w Polsce i innych europejskich krajach?

W krajach Europy Zachodniej karty kredytowe i debetowe są najczęściej stosowaną metodą płatności za zakupy w Internecie. Przykładowo we Francji w ten sposób płaci 76% internautów, w Hiszpanii 67%, w Wielkiej Brytanii 61%, a w Niemczech 43%. W Polsce wciąż najpopularniejsza jest płatność za pobraniem (wskazuje ją 57% klientów), a także przelewy bankowe (63%). Dlatego polski rynek e-commerce, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7%, wciąż wykazuje ogromny potencjał wzrostu.

Bartosz Ciolkowski MasterCard

Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Rozwój mobile commerce – jakie wymusza zmiany na rynku płatności online?

Aby klient dokonał płatności na urządzeniu mobilnym należy zadbać o trzy kluczowe kwestie: szybkość, wygodę i bezpieczeństwo. Rozwiązania takie jak pay-by-link czy przelew bankowy, wciąż popularne w polskim e-commerce, nie zdają egzaminu na smartfonach – są zbyt czasochłonne, skomplikowane i wymagają uzupełnienia zbyt wielu pól w formularzu, co przy małym ekranie smartfona może być uciążliwe i zniechęcające do zakupu. Na urządzeniach mobilnych najlepiej sprawdzają się aplikacje i portfele cyfrowe, takie jak  MasterPass, który jest dostępny w ponad 225 tys. sklepów na świecie i opiera się na najwyższych standardach bezpieczeństwa wypracowanych przez MasterCard.

Kto w tym segmencie działalności jest Państwa głównym klientem: e-sklepy, czy na przykład duże sieci handlowe prowadzące sprzedaż wielkokanałową?

Rozwiązania płatnicze MasterCard są skierowane do wszystkich przedsiębiorców prowadzących działalność handlową w Internecie – niezależnie od wielkości sklepu, rocznego obrotu czy stażu na rynku. W 2015 roku uruchomiliśmy dwuletni Program Rozwoju Handlu Elektronicznego, który jest przeznaczony właśnie dla firm działających w sektorze e-commerce. W tym roku przeznaczymy na wsparcie sklepów internetowych 4 miliony złotych. Każdy sklep, który spełni warunki uczestnictwa w programie, otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 0,6% wartości zgłoszonych transakcji krajowych, dokonanych za pomocą produktów MasterCard.

Brane pod uwagę będą wszystkie płatności realizowane kartami kredytowymi, debetowymi lub przedpłaconymi z logo MasterCard® lub Maestro®, zarówno bezpośrednio, jak i z wykorzystaniem portfeli MasterPass. Sklepy online, chcące skorzystać ze wsparcia MasterCard, powinny zgłaszać się do Programu za pośrednictwem swoich dostawców usług płatności w sieci (tzw. PSP). Wierzymy w rozwój polskiego e-commerce i chcemy wspierać wszystkie podmioty działające na tym rynku.

Reklama

SCF 2017 Spring