Twitter umożliwia emisję reklam do odbiorców z określonymi aplikacjami mobilnymi

twitter targetowanie aplikacje mobilne

Nowe narzędzie do targetowania reklam na Twitterze pozwala retailerom na emitowanie reklam do tych konsumentów, którzy mogą być w szczególności zainteresowani pobraniem ich aplikacji mobilnych.

Twitter pozwala retailerom odnaleźć nowych użytkowników ich aplikacji sprzedażowych na podstawie rodzajów aplikacji, które wcześniej zainstalowali na swoich telefonach lub tabletach. Narzędzie korzysta z kategorii, wytyczonych przez sklepy Google Play i Apple App Store. Reklamodawcy mogą łączyć targetowanie bazujące o kategorie pobranych aplikacji z innymi rodzajami targetowania, jak słowa kluczowe, język lub lokalizacja.

Przykład działania

By zobrazować działanie nowego narzędzia Twitter’a, posłużmy się przykładem. Załóżmy, że sieć taka jak Empik szuka odbiorców nowej aplikacji „Empik Foto”, dzięki której klienci mogą w szybki sposób zlecić działowi fotograficznemu wydruk zdjęć z ich smartfonów. Empik będzie mógł dostarczyć spersonalizowane reklamy użytkownikom, którzy pobrali inne aplikacje z kategorii “fotografia.” Dodatkowo, reklamodawca może wybrać grupę docelową, której wpisy na Twitterze zawierały słowa kluczowe takie jak “zdjęcie z wakacji”. W reklamie dla tej grupy odbiorców, Empik będzie mógł zaproponować pobranie aplikacji “Empik Foto”, która pozwala na szybkie wywoływanie zdjęć z telefonu w salonach sieci.

“Z zainstalowanym targetowaniem, biorącym pod uwagę kategorię aplikacji, można zidentyfikować nową grupę docelową, zainteresowaną konkretną kategorią aplikacji lub powiązanymi kategoriami,” tłumaczy Deepak Rao, Manager ds. produktu w Twitter Inc.

Zmniejszenie kosztów kampanii

Korzystający z nowego sposobu targetowania, zwracają uwagę na jego skuteczność i ograniczenie kosztów kampanii reklamowej. Przedstawiciele Fablic Inc. twierdzą, że dzięki tej metodzie targetowania, udało im się obniżyć koszty promowania aplikacji Fril. “Po przeanalizowaniu raportu zobaczyliśmy, że obniżyliśmy koszty powiązane z instalacją aplikacji na użytkownika do 60%, porównując wyniki z podobnymi, lecz szerzej zakrojonymi kampaniami,” powiedział Rie Taninishi, dyrektor Fablic.

Twitter umożlwia wyświetlenie wyników kampanii do wglądu reklamodawców. Wyniki pokazują m.in. koszty kampanii, kliknięcia w aplikacje, współczynnik pobrań, koszty kliknięć, oraz stopień zaangażowania odbiorców w kampanię, jak liczba retweetów.

Inne narzędzia

Nowe narzędzia Twitter’a mają na celu przyciągnięcie reklamodawców, adresujących kampanie do użytkowników urządzeń mobilnych. W tym roku Twitter umożliwił marketerom kierowanie komunikatów reklamowych do adresatów o określonym miejscu zamieszkania i pożądanej historii zakupów. Wcześniej, marketerzy mogli kierować reklamę do konsumentów, którzy dysponowali konkretnym urządzeniem mobilnym i systemem operacyjnym.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring