Centra handlowe na Litwie wdrażają strategię omnichannel

baltic red shopping center

Redakcja Evigo spotkała się z przedstawicielami litewskiej firmy deweloperskiej Baltic Red podczas ich wizyty w Polsce. Tadas Račkauskas, Szef Działu Leasingu w UAB Baltic RED, mówi o rozwiązaniach omnichannel, które firma zamierza wprowadzić w najbliższych latach.

Baltic Red to jedna z największych firm na rynku nieruchomości komercyjnych w krajach bałtyckich. Obecnie firma rozwija projekt ekspansji centrum handlowo-rozrywkowego „Mega” w Kownie. Pierwsze prace budowlane mają rozpocząć się w tym roku. Po ekspansji, „Mega” stanie się największym centrum handlowym w środkowej Litwie, o łącznej powierzchni ponad 102 000 mkw. Baltic Red posiada centra handlowe między innymi w Wilnie i Rydze.

Według badań, najwyższy wzrost sprzedaży obserwowany jest w sektorze e-commerce. Jak wpływa to na sieci handlowe?

– Pięć lat temu wszyscy obawiali się, że z powodu rosnącego znaczenia e-commerce, centra handlowe przestaną istnieć. Tak się jednak nie stało. Dziś, dzięki wielu badaniom i analizom, wiemy, że nie rywalizujemy ze sobą, a podążamy w tym samym kierunku. Nieważne, czy klient dokona zakupów bezpośrednio w sklepie stacjonarnym, przez internet, czy przez inne kanały. W każdej z sytuacji, centrum handlowe jest zaangażowane.

Czy korzystają Państwo z rozwiązań omnichannelowych?

– Mamy pewne rozwiązania, ale pracujemy ciągle nad wprowadzaniem kolejnych. W dzisiejszych czasach omnichannel to już sprawa pierwszorzędna. Każde centrum handlowe powinno zdać sobie sprawę z plusów tego modelu. To też dlatego często uczestniczymy w międzynarodowych konferencjach, by poznać różne punkty widzenia i rozwiązania, które realizują inne firmy.

Jak centra handlowe mogą pozyskać klientów w dobie omnichannel?

– Omnichannel to świetne narzędzie, aby przyciągnąć klienta do sklepu. Widzimy to po sieciach detalicznych, które są obecne w naszych centrach handlowych i szybko reagują na nowości technologiczne, korzystając na przykład z usługi click&collect. Omnichannel to kwestia wygody, którą należy zapewnić konsumentom.

Posiadanie dostosowanej, łatwej w obsłudze strony internetowej, to sprawa kluczowa w pozyskiwaniu klientów. W swoich centrach handlowych posiadamy Wi-Fi, a wiele sieci detalicznych oferuje aplikacje na urządzenie mobilne. Jesteśmy też otwarci na nowe rozwiązania, takie jak. np. beacony.

Reklama

SCF 2017 Spring