Sprzedaż online motorem wzrostu sprzedaży koncernu Gap

GAP

W drugim kwartale 2013 roku Gap odnotował 27-proc. wzrost sprzedaży online, której łączna wartość wyniosła 466 mln dolarów. Rewelacyjne wyniki sieć odzieżowa przypisuje rozwojowi e-commerce, i planuje otwarcie kolejnych platform w Chinach i na Tajwanie

W miesiącach wiosennych Gap zarobił 303 mln dolarów netto, o 25% więcej niż przed rokiem. W porównaniu do danych z 2012 roku, całkowita sprzedaż wzrosła o 8%, osiągając wartość 3,87 mld dolarów. Ten skok firma przypisuje swoim internetowym platformom handlowym, które łącznie wygenerowały 34% wzrostu w obrotach firmy. Od początku 2013 roku w sklepach na całym świecie klienci zostawili już 7,6 mld dolarów.

“W minionym kwartale umocniliśmy naszą pozycję na rynku, a w drugiej połowie roku będziemy dążyć do dalszego wzrostu i rozwoju naszych marek” – powiedział Glenn Murphy, prezes zarządu Gap.

Raport kwartalny pokazuje, że głównymi motorami wzrostu były marki Gap i Old Navy. W 2014 roku Gap planuje otwarcie e-sklepów obu tych marek w Chinach i na Tajwanie. Odzieżowy gigant otwiera też swój pierwszy, tradycyjny sklep w Szanghaju.

Gap, będący dziś jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie powstał w 1969 roku w San Francisco. Oprócz marek Gap i Old Navy, do koncernu należą też m.in. Banana Republic, Piperlime i Athleta. Obsługując klientów w ponad trzech tysiącach sklepów na całym świecie firma zatrudnia 135 tys. osób.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring