Amazon chce zaangażować zwykłych ludzi do dostarczania przesyłek

amazon delivery on-my-way

Amazon chce zaangażować zwykłych ludzi do rozwożenia przesyłek firmy. Obecnie powstaje nowa aplikacja mobilna Amazon’a, która będzie nadzorować taki proces dostaw.

The Wall Street Journal podaje, że Amazon pracuje nad aplikacją mobilną “On My Way”, dzięki której zwykli ludzie mogliby odbierać przesyłki Amazon’a z różnych lokalizacji i dostarczać je pod wskazany adres zamawiającego. Zmniejszyłoby to konieczność korzystania z usług kurierów takich jak United Parcel Service.

„On My Way”

W planach Amazon’a byłoby również pozyskanie do współpracy miejskich sklepów stacjonarnych wybranych retailerów, w których można by przechowywać przesyłki na zasadzie wynajmu przestrzeni lub pokrywania kosztów za każdą magazynowaną paczkę. Sposób płatności za usługi w ramach formuły “On My Way” nie został do tej pory sprecyzowany. Pod uwagę jest brana płatność gotówką lub kredytami, które będzie można spieniężać na stronie sklepu Amazon.

Mniejsze koszty przesyłek

Według danych SJ Consulting Group, Amazon dostarcza średnio 3,5 mln przesyłek dziennie. Nowy serwis zapewniłby Amazon’owi większą kontrolę nad kosztami wysyłki towarów, które wzrosły o 31% w poprzednim roku – szybciej niż przychody firmy. Według WSJ, koszty dostaw Amazon’a w 2014 roku zwiększyły się z 2,07 do 8,7 mld dolarów. Usługi rozwożenia przesyłek przez klientów Amazon’a stałyby się również dobrą kartą przetargową podczas negocjowania lepszych warunków z dużymi firmami kurierskimi.

Nowatorskie metody dostaw

Amazon wciąż testuje różne rodzaje dostaw. Oprócz standardowej lub dwudniowej wysyłki dla członków Prime, firma sprawdzała możliwości dostawy tego samego dnia, wykorzystując do tego celu kierowców Uber, żółte taksówki lub rowerzystów. Brała pod rozwagę także użycie dronów do szybkich dostaw.

Mimo interesującej metody dostaw za pośrednictwem osób nie pracujących dla firm kurierskich, pomysł Amazon’a w obecnej formie budzi wiele wątpliwości. Nie ma obecnie danych na temat tego, w jaki sposób wykluczona zostanie możliwość kradzieży przesyłek lub ewentualnych opóźnień w dostawie.

Amazon nie jest jedyną firmą, która eksperymentuje z crowdsourcingiem usług kurierskich. Zajmują się tym także Deliv Inc., Uber Technologies Inc. czy Instacart Inc. Dostawy tego samego dnia, w którym zostało złożone zamówienie, chcą wdrożyć również Google oraz eBay, z różnym jak dotąd skutkiem.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring