Visa: M-commerce szansą dla płatności one-click i portfeli elektronicznych

visa mobile ecommerce

W m-commerce użytkownicy znacznie częściej dokonują płatności kartą, niż w ramach tradycyjnego e-commerce – mówi w rozmowie z redakcją Evigo Małgorzata Ciszecka, menedżer odpowiedzialna w Visa Europe za rozwój portfela V.me by Visa w Polsce.

Jak rozwój mobile commerce wpływa na zmiany na rynku płatności online?

Sektor m-commerce rozwija się w zwrotnym tempie. Szacuje się, że w zeszłym roku m-commerce stanowiło 13% handlu internetowego, a jeszcze w 2013 r. było to 8%. Co ciekawe, w m-commerce użytkownicy znacznie częściej dokonują płatności kartą niż w ramach tradycyjnego e-commerce.

Najważniejszą zmianą, jaką „wymusza” na rynku płatności online sektor m-commerce jest uproszczenie procesu płatności – przede wszystkim dostosowanie metod płatności do urządzeń mobilnych. Mówimy tutaj zarówno o funkcjonalności rozwiązań jak i ich uniwersalności – użytkownicy płacący za zakupy online z poziomu komputera będą chcieli w ten sam sposób zapłacić z poziomu swojego urządzenia mobilnego.

M-commerce to duża szansa dla płatności one-click  i portfeli elektronicznych,  jak V.me by Visa – rozwiązanie Visa Europe jest dostosowane do urządzeń mobilnych, dzięki czemu możemy w ten sam sposób wygodnie, szybko i bezpiecznie zapłacić zarówno z poziomu smartfona i tabletu jak i laptopa czy stacjonarnego komputera PC. Portfel pozwala też użytkownikom na zebranie swoich kart, wydanych przez różne banki, w jednym miejscu, co pozwala na dużą elastyczność przy dokonywaniu zakupów online.

Czy właściciele sieci handlowych i sklepów online dostrzegają potencjał m-commerce?

Kanał m-commerce staje się także ważny dla detalistów ze względu na fakt, że poprzez urządzenia mobilne użytkownicy mogą dokonywać zakupów w każdym miejscu i o każdej porze. Wg badań przeprowadzonych przez firmę John Lewis w 2014 r., liczba zakupów pomiędzy godz. 24 a 6 rano wzrosła o 30%.

visa Malgorzata Ciszecka

Małgorzata Ciszecka, menedżer odpowiedzialna w Visa Europe za rozwój portfela V.me by Visa w Polsce.

To pokazuje, że użytkownik posiadający urządzenie mobilne jest gotów na zakupy przez 24 godziny na dobę. I detaliści już o tym wiedzą. Allegro, największy serwis zakupów online w Polsce, przeprowadził w zeszłym roku wspólnie z Visa Europe znaczącą promocję kierującą użytkowników do swojej aplikacji mobilnej – kupując poprzez aplikację Allegro i płacąc kartą Visa zyskiwali oni darmową dostawę. Allegro jest też zaangażowane w trwającą w tej chwili największą dotychczas promocję płatności bezgotówkowych Visa w Polsce. Płacąc kartą Visa za zakupy w Biedronce i na stacjach Orlen, użytkownicy mogą zyskać rabat na zakupy dokonywane właśnie poprzez aplikację mobilną Allegro.

Kto najczęściej korzysta z usług płatności online?

Klientami Visa Europe są banki i instytucje płatnicze. Sklepy internetowe, a także sklepy stacjonarne przyjmujące płatności kartami są z kolei klientami agentów rozliczeniowych.

Obecnie na polskim rynku funkcjonuje ok. 18 tys. sklepów internetowych akceptujących karty Visa – są to zarówno duże sieci handlowe prowadzące sprzedaż poprzez kanały online, jak i sklepy skupione wyłącznie na sprzedaży przez internet. Największy udział w płatnościach polskimi kartami Visa w polskich e-sklepach ma Allegro. Kartami Visa często płacimy także m.in. za bilety (lotnicze – LOT, tani przewoźnicy; kolejowe; autobusowe – m.in. PolskiBus) czy ubezpieczenia.

Akceptacja płatności kartą jest wygodna dla dużych sklepów internetowych, jak i znacząco korzystna dla tych najmniejszych. Ci drudzy m.in. poprzez przyjmowanie płatności kartami Visa mogą zwiększyć swoją wiarogodność wśród klientów.

Visa Europe aktywnie edukuje użytkowników kart Visa wyjaśniając, dlaczego warto płacić tymi kartami w internecie. Regularnie zachęcamy także do płacenia w ten sposób. Tylko w tym roku zorganizowaliśmy wspólne promocje płatności online z wykorzystaniem portfela V.me by Visa z sieciami Media Markt, Multikino, Piotr i Paweł czy Saturn. W tej chwili rozpoczęła się znacząca promocja Visa z siecią Empik zachęcająca do płacenia kartami.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring