Platforma płatnicza Stripe kontynuuje rozwój w Europie

Stripe vs. Paypal

Stripe, amerykański operator płatniczy uruchomił swój serwis w wersji beta na rynku niemieckim. Od początku sierpnia pełna wersja serwisu jest już dostępna w Wielkiej Brytanii. A to dopiero początek ekspansji Stripe na rynku Europejskim.

O wejściu na niemiecki rynek online firma poinformowała na Twitterze:

Oprócz Niemiec Stripe w wersji beta jest też dostępny w Australii, Belgii, Francji, Irlandii i Holandii. Uruchomienie pełnych wersji jest tam planowane zaraz po zakończeniu wprowadzania wszystkich funkcji serwisu, czyli za kilka miesięcy. Użytkownicy w Wielkiej Brytanii, którzy już korzystają z docelowej wersji Stripe, mają dostęp do natychmiastowej aktywacji serwisu, konkurencyjnego i prostego systemu opłat, a także obsługi wszystkich największych operatorów kart kredytowych. Brytyjskie firmy mogą rozliczać się ze swoimi klientami na całym świecie w dolarach, funtach, albo euro. Stripe zajmuje się przewalutowaniem i przelewa pieniądze bezpośrednio na konta bankowe.

Najmocniejszym argumentem Stripe w walce o klienta są konkurencyjne ceny i prosty plan taryfowy serwisu. W Wielkiej Brytanii opłaty zaczynają się od 2,4% i 20 pensów od wartości transakcji bez VAT. W euro najniższe stawki wynoszą 4% I 24 euro centy, a w transakcjach dolarowych 2.4% i 30 centów. Na operacje przewalutowania nakładane jest 2% prowizji, liczonej w walucie odbiorcy. Stripe nie pobiera opłat za nieudane transakcje, obsługę kart American Express, ani za autoryzację.

Mimo, że Stripe chwali się niższymi od konkurencji cenami, w porównaniu z cennikiem PayPal nie widać praktycznie żadnej różnicy. Dostrzec ją za to można w podejściu do polityki prywatności i bezpieczeństwa obu firm. PayPal wymaga założenia konta i kieruje klientów na swoją stronę, gdzie transakcja jest finalizowana. W przypadku niepowodzenia, firma nie ujawnia żadnych danych. Natomiast Stripe nie przekierowuje klientów do swojego serwisu, płatność jest finalizowana na stronie zakupowej. Firmy otrzymujące przelewy mogą monitorować transakcje, ale w odróżnieniu od PayPala serwis nie przechowuje danych płatników na stronie.

Stripe jest jednocześnie bardzo elastycznym narzędziem, jeśli chodzi o programowanie i pozwala deweloperom stron na dostosowanie wyglądu strony płatniczej do ich indywidualnych potrzeb, bez uszczerbku na bezpieczeństwie transakcji.

Wśród swoich klientów Stripe ma już m.in. Foursquare, Wantful, Vice, Mashable, Shopify i reddit. Czy dołączysz do tej listy gdy platforma Stripe dotrze do Polski?

Reklama

SCF 2017 Spring