H&M kontynuuje ekspansję online

hm online

Jeszcze w tym roku, jesienią, uruchomiony zostanie e-sklep H&M w Szwajcarii. Wówczas szwedzka sieć odzieżowa będzie prowadziła sprzedaż online na 22 rynkach, w tym w Polsce.

W marcu i kwietniu 2015 roku szwedzki gigant odzieżowy rozpoczął sprzedaż internetową na 8 europejskich rynkach: w Polsce, Portugalii, Rumunii, Czechach, Bułgarii, Słowacji, Belgii i na Węgrzech.

“Na wszystkich tych rynkach nasze e-sklepy spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem przez konsumentów. Jesienią otworzymy sklep internetowy w Szwajacrii. Będziemy wówczas posiadali już serwisy internetowe w 22 krajach. Równocześnie kontynuujemy ekspansję sklepów stacjonarnych. W tym roku powstanie ok. 400 nowych placówek” – komentuje Karl-Johan Persson, prezes H&M.

Polski e-sklep

Polskojęzyczny sklep internetowy szwedzkiej sieci odzieżowej H&M wystartował 26 marca. W jego ofercie znajduje się odzież, obuwie oraz akcesoria dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także artykuły wyposażenia wnętrz. Łącznie w sprzedaży internetowej znajduje się kilka tysięcy produktów.

„Naszym celem nigdy nie było otwieranie sklepów online na wyścigi. Chcemy rozwijać się w sposób kontrolowany. Decyzja o otwarciu sklepu online zapadła w biurze centralnym , które mieści się w Sztokholmie i została poparta odpowiednimi badaniami rynku” – powiedziała redakcji Evigo Justyna Komorek, PR Manager z firmy H&M.

Logistyka i płatności

Za zakupy w e-sklepie H&M można zapłacić na dwa sposoby. Jedną z opcji jest płatność gotówką przy odbiorze, drugą płatność kartą przez internet. H&M akceptuje dwa rodzaje kart: Visa oraz MasterCard. Po zaakceptowaniu płatności kartą kwota zakupu zostaje natychmiast zablokowana, a klient otrzymuje pocztą e-mail potwierdzenie zamówienia. Karta zostanie obciążona dopiero po wysłaniu zamówienia. W przypadku zwrotu zamówienia, cała kwota zostanie przekazana na rachunek karty klienta.

Przesyłki dostarczane są za pośrednictwem firmy kurierskiej. Czas realizacji ma wynosić 3-4 dni robocze od momentu wysłania potwierdzenia o dostępności danego produktu. Koszt przesyłki to 5,90 złotych. Na razie H&M nie uruchomił opcji samodzielnego odbioru towaru zakupionego w internecie, czyli tzw. usługi click and collect.

Szwedzka firma Hennes & Mauritz powstała w 1947 roku. Łącznie grupa prowadzi ok. 3500 sklepów i punktów franczyzowych na 55 rynkach. W samej Polsce sieć ma ok. 140 placówek stacjonarnych. Firma zatrudnia globalnie ponad 116 tysięcy osób. W 2014 roku obroty H&M wyniosły 18,9 mld euro, a  zysk netto wyniósł 2,55 mld euro.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring