Oliver Breiden, Metro Group: sklepy stacjonarne odgrywają w modelu omnichannel ważną rolę

oliver breiden orf

Oliver Breiden, dyrektor Działu Planowania w Metro Properties/Metro Group, podczas swojego wystąpienia na Omnichannel Retailing Forum zwracał uwagę, że współcześni konsumenci są znacznie bardziej wymagający niż dotychczas. Co więcej, ich oczekiwania nie dotyczą tylko jednego, konkretnego modelu sprzedaży.

“Sieci handlowe oraz zarządcy i właściciele nieruchomości handlowych muszą zrozumieć, że klienci nie dzielą już zakupów na te dokonywane online, oraz w sklepach stacjonarnych. Dlatego w dłuższej perspektywie sieci detaliczne powinny połączyć wszystkie kanały oraz skupić się na tych miejscach, w którym mają najlepszy i najbliższy kontakt z klientem. Model omnichannel można osiągnąć tylko wtedy, gdy wszystkie kanały sprzedaży są ze sobą zsynchronizowane” – uważa Oliver Breiden.

Spójność oferty i przekazu we wszystkich kanałach

Jego zdaniem sklepy tradycyjne mogą i powinny odgrywać w modelu omnichannel kluczową rolę. “To idealne miejsce, w którym można oddziaływać na klienta za pomocą wszystkich pięciu zmysłów: wzroku, dźwięku, zapachu, dotyku i smaku” – tłumaczy Oliver Breiden.

To właśnie z tego powodu niektórzy gracze internetowi już rozpoczęli sprzedaż w kanale tradycyjnym, otwierając pop-up stores bądź normalne sklepy stacjonarne, a inny rozważają taki ruch.

“Najważniejsze jest by być tam, gdzie klient spędza najwięcej czasu. To może być sklep internetowy, który umożliwia łatwe przeglądanie oferty na tablecie podczas oglądania telewizji wieczorem czy sprytnie przemyślane centrum handlowe lub sklep w okolicy z dobrym dojazdem oraz bezpłatnym parkingiem. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest osiągnięcie spójności w oczach klienta. Bez względu na to, który z miejsc kontaktu klient użyje, wszystkie te miejsca powinny wysłać ten sam komunikat” – opowiada Oliver Breiden.

Jedną z rzeczy, która w prosty sposób łączy oba kanały sprzedaży, jest usługa click and collect. Daje ona wiele możliwości wzmocnienia roli sklepu stacjonarnego, a w perspektywie również zwiększenia sprzedaży.

Omnichannel Retailing Forum

Oliver Breiden był jednym z prelegentów pierwszej edycji Omnichannel Retailing Forum. W wydarzeniu wzięli udział reprezentanci ponad 100 sieci handlowych i marek. Na stadionie warszawskiej Legii przedstawiciele sieci handlowych spotkali się z liderami nowych technologii dla handlu. Oprócz SAP/hybris byli to między innymi arvato Polska, DHL, Divante, DPD Polska, e-point, Cursor, Call Center Inter Galactica, Fast White Cat, I-systems, Laurens Coster oraz Wincor Nixdorf. Ponadto, ORF to pierwsza na polskim rynku konferencja na temat procesu przekształcania sieci handlowych od modelu tradycyjnego do modelu omnichannel.

Druga edycja Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 24 listopada  2015 roku w Warszawie.

Reklama

SCF 2017 Spring