Komputronik: „Same day delivery” rewolucjonizuje rynek e-commerce

komputronik dostawy ecommerce

Wraz z dynamicznym rozwojem kanału e-commerce rosną też oczekiwania klientów, którzy stawiają coraz wyższe wymagania, dotyczące na przykład dostawy towaru. Wielu zwolenników zyskuje trend „same day delivery”. Przykładem może być usługa Turbokurier uruchomiona przez Komputronik.

„Same day delivery” czyli dostarczenie zamówionego w sieci towaru tego samego dnia cieszy się dużą popularnością na Zachodzie, szczególnie w Wielkiej Brytanii.

W myśl tej zasady początkowo działały e-sklepy z produktami spożywczymi, ponieważ czas dostawy miał kluczowe znaczenie dla świeżości towaru. Bardzo szybko jednak pomysł przejęły firmy kurierskie oraz sklepy internetowe z innych branż.

Logistyka kluczem do zwycięstwa

“Popularność „same day delivery” to przede wszystkim wyraz rosnących wymagań klientów. Wybierając sklep internetowy, oceniają oni kilka czynników. Ważny jest asortyment, ceny, warunki zakupu, a także coraz częściej forma dostawy towaru. Niewątpliwie możliwość otrzymania przesyłki jeszcze tego samego dnia staje się jednym z kluczowych kryteriów wyboru sklepu przez klientów e-commercowych. Zapewnienie tej usługi jest równoznaczne z eliminowaniem pewnej bariery rozwoju w handlu elektronicznym” – komentuje Sławomir Komiński, Dyrektor e-commerce Komputronik S.A.

Turbokurier w Warszawie i Poznaniu

Na polskim rynku trend „same day delivery” dopiero raczkuje. Komputronik jest jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się na uruchomienie takiej usługi pod nazwą Turbokurier. Obecnie jest ona dostępna dla mieszkańców Warszawy i Poznania. Dotychczasowe dane pokazują, że póki co nieco częściej z szybkiej przesyłki korzystają mieszkańcy stolicy.

“Udostępnienie usługi w tych dwóch miastach jest ściśle związane z zapleczem magazynowym. Chcąc sprostać wymaganiom, jakie stawia „same day delivery”, konieczna jest stała dostępność towarów na poziomie magazynu centralnego, w którym zgromadzony jest cały asortyment. Tylko dzięki temu możliwe jest dostarczenie jednego z kilkudziesięciu tysięcy produktów w ciągu 2-3 godzin od potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Cały czas doskonalimy tę usługę i myślimy o jej uruchomieniu w kolejnych miastach” – wyjaśnia Sławomir Komiński.

Niekwestionowanym liderem wśród towarów zamawianych Turbokurierem od początku uruchomienia usługi są dyski twarde. Na szybkiej dostawie zależy także klientom wybierającym laptopy oraz akcesoria takie jak myszki, a także smartfony.

Koszty dostawy zależne są od wielkości i wagi przesyłki oraz terminu jej doręczenia (dzień powszedni lub weekend) i zaczynają się od 9,95 zł brutto. W przypadku zamówienia przekraczającego wartość 1500 zł brutto dostawa Turbokurierem jest gratisowa.

Reklama

SCF 2017 Spring