Craig Smith, REPL Digital: beacony zapewniają skuteczną interakcję z klientami

Craig smith orf

Craig Smith, dyrektor w firmie REPL Digital, podaje przykład rozwiązań technologicznych, które ułatwiają nawiązanie relacji ze współczesnymi klientami. Chodzi o beacony, czyli niewielkie nadajniki sygnału Bluetooth, które automatycznie komunikują się z aplikacją mobilną zainstalowaną na smartfonie.

Użytkownicy coraz częściej korzystają z technologii beacon, chcą natychmiastowej interakcji, kiedy znajdą się w sklepie. Spersonalizowana komunikacja z uczestnikami np. programu lojalnościowego to jeden z kluczy do sukcesu w erze sprzedaży omnichannel. Zasięg beaconów to nawet 100 metrów, dzięki czemu mogą np. wychwycić klienta mijającego dany sklep w galerii handlowej.

Rewolucyjne zmiany w handlu

“Beacony to na pewno lepszy sposób na cyfrową interakcję z klientem niż za pośrednictwem technologii kodów kreskowych, takich jak kody QR. Nie wymagają one instalacji elektrycznej, która mogą być kosztowna” – wymienia plusy beaconów Craig Smith.

Twórcy Beaconów są przekonani, że powiadomienia wysyłane na telefony komórkowe zrewolucjonizują sposób robienia zakupów w najbliższym czasie. “Choć konsumenci nie są jeszcze zaznajomieni z tą technologią, wiele firm wprowadziło beacony z sukcesem” – dodaje Smith.

Jego zdaniem w ciągu ostatnich 20 lat handel detaliczny zmienił się bardziej niż w jakimkolwiek innym momencie w historii. Dzięki innowacyjnym urządzeniom zakupy nigdy nie były wygodniejsze, a za pomocą smartfonu, tabletu czy komputera osobistego klient może dokonać zakupu w jakimkolwiek miejscu na świecie. Teraz dostępne są również nowe urządzenia należące do „wearable technology” – podręcznej technologii, do której zaliczane są takie urządzenia jak zegarek czy okulary.

“Podręczna technologia jeszcze nadal nie jest codziennością, jednak istnieje wiele przesłanek, by tak się stało. Kluczem jest nieustający rozwój tych zastosowań, dzięki którym zakupy są łatwiejsze i wygodniejsze” – uważa Craig Smith.

Omnichannel Retailing Forum

Craig Smith wystąpił podczas pierwszej edycji Omnichannel Retailing Forum, które odbyło się w czerwcu 2015 roku w Warszawie.

Oprócz SAP/hybris wśród wystawców Forum znaleźli się między innymi arvato Polska, DHL, Divante, DPD Polska, e-point, Cursor, Call Center Inter Galactica, Fast White Cat, I-systems, Laurens Coster oraz Wincor Nixdorf.

Na Forum obecni byli również reprezentanci między innymi takich brandów jak: Zara, Leroy Merlin, Ikea, Coccodrillo, Saturn Media Markt, Jysk, CCC, Sephora, Decathlon, Douglas, Komputronik, Deichmann, Alma, RTV Euro AGD, Krakowski Kredens, Tchibo, 4F, Neonet, Orsay, Triumph, Monnari, Altero, Stenders, GO Sport, Ryłko, Briju, Gino Rossi, Simple, Komfort, Bartek, Giacomo Conti, Lancerto, Guess, Bath&Body Works, Victoria’s Secret, Mothercare, Dorothy Perkins, Topshop, American Eagle Outfitters, Solar, Yes, Jean Louis David, Kazar, Big Star, Wojas, Molton, 5.10.15, City Sport, Venezia, Cliff Sport, Loreal, W.Kruk, Vistula. Strategicznym partnerem Forum była Grupa SAP/hybris.

Druga edycja Omnichannel Retailing Forum odbędzie się 24 listopada 2015 roku w Warszawie.

Reklama

SCF 2017 Spring