Big Star wkracza w erę omnichannel retailing

bigstar

Nowy, dedykowany system e-commerce przygotowany dla marki Big Star to połączenie sprzedaży internetowej z ponad 250 salonami stacjonarnymi w kraju i na świecie. W systemie zastosowane zostały innowacyjne rozwiązania omnichannel retailing.

„W ciągu ostatnich dwóch lat pogląd na handel w sieci znacznie się zmienił. W tym czasie firma dostrzegła w e-commerce znaczący potencjał i obszar, w który należy zainwestować” – przekonuje Kamil Kordelas, E-commerce Manager w Big Star.

Nowa odsłona sklepu internetowego

„Pierwszym krokiem tej zmiany było przejecie istniejącego biznesu od naszego partnera. Wzrosty rzędu kilkuset procent, przy zoptymalizowanych nakładach na promocje i utrzymanie struktury tylko utwierdziły zarząd o słuszności tej decyzji i umiejętnościach zespołu” – dodaje Kordelas.

Pierwszym krokiem przy rozpoczęciu współpracy z i-systems była analiza potrzeb i wymagań. Powstała szczegółowa specyfikacja systemu e-commerce. Wyłonione wyzwania e-commerce obejmowały, mi.inn.: – integrację sprzedaży internetowej ze sprzedażą stacjonarną poprzez wykorzystanie założeń omnichannel retailing, – zapewnieniu stabilności systemu poprzez wykorzystanie infrastruktury cloud hosting, – przygotowanie szeregu rozwiązań prosprzedażowych, – przygotowanie sklepu internetowego w oparciu o najlepsze standardy responsive web design oraz przeprowadzenie optymalizacji user experience.

Era omnichannel retailing

Obecnie istnieje szereg punktów styku z klientami. Wśród najważniejszych z nich można wymienić: sklep online, kontakt poprzez urządzenia mobilne czy sieć sklepów stacjonarnych. Nowoczesny marketing dba o każdy z wymienionych kanałów dotarcie do klienta docelowego. Nowy sklep internetowy charakteryzuje się możliwością sprawdzenia online dostępności produktów w najbliższym sklepie stacjonarnym, czy możliwością odebrania zakupów dokonanych w internecie w dowolnie wybranym salonie stacjonarnym.

„Jestem pewien, że granica pomiędzy punktami offline a online niebawem zatrze się całkowicie. Dlatego obecna strategia cenowa i promocyjna jest spójna dla całej marki Big Star” – dodaje Kordelas.

Integracje kluczem do sukcesu w e-commerce

Wraz ze wzrostem udziału wartości sprzedaży internetowej względem wartości sprzedaży stacjonarnej miejsce e-commerce w strategii firmy uległo zmianie. Mały projekt ewoluował do poważnego biznesu, dedykowanego zespołu kilkunastu osób z niezależnym budżetem. Aby sprawnie zarządzać i rozwijać sprzedaż niezbędne są sprawne połączenia miedzy istniejącymi systemami. Stworzone integracje wpływają na praktycznie wszystkie obszary firmy. Można z nich wymienić: sprzedaż, dystrybucje, proces reklamacji i dla nas najważniejsze, czyli obsługę klienta.

„Wszystkie wymienione działania pozwolą nam również wkrótce rozpocząć większą ekspansję zagraniczną” – twierdzi Kordelas. Nowy system e-commerce przygotowany przez i-systems dla Big Star obejmuje m.in. dedykowane integrację z: – zintegrowanym systemem informatyczny klasy MRP II/ERP Impuls 5. Głównym zadaniem integracji jest wsparcie przedsiębiorstwa w zarządzaniu kapitałem, zespołem, produkcją, przepływem dokumentów czy relacjami z klientami, – Strefą Marek Allegro. Pozwala ona na zaawansowane sterowanie strukturą produktów, kompleksową obsługę posprzedażową oraz na automatyzację procesów. Wszystkie czynności odbywają się z poziomu panelu sklepu internetowego poprzez zaawansowane rozwiązanie wykorzystujące pełną obsługę API.

Big Star wykorzystuje potencjał omnichannelu

Kolejne etapy prac zakładają wdrożenie mechanizmów poprawiających obsługę klienta i większe wykorzystanie potenciału omnichanel. Za wszystkie prace w nowym sklepie Big Star odpowiada i-systems. Firma i-systems tworzy dedykowane oprogramowanie e-commerce dla handlu i dystrybucji. Zajmuje się całościowo projektami e-commerce, włączając rozwiązania omnichannel retailing, cloud hosting, czy systemy B2B. Wszystkie rozwiązania opiera na autorskim oprogramowaniu, które jest rozwijane przez ponad 60-cio osobowy zespół. Wśród klientów firmy znajdują się takie marki, jak 8a.pl, Bielenda, BIG STAR, Butyjana, Dalia, Diamante Wear, Distance, Hendi, Interoptyk, Mamissima, Mammut, Monnari, New Balance, NICI, R-GOL, RunColors czy Sugarfree.

Marka Big Star powstała w 1972 roku w Szwajcarii. W 1990 roku firma pojawił się w Polsce, a od 2007 roku spółka jest w 100% polskim przedsiębiorstwem. Big Star posiada obecnie ponad 250 sklepów stacjonarnych w kraju i za granicą (min. w Niemczech, na Słowacji czy Węgrzech). Produkty firmy są najczęściej kupowaną marką jeansową wśród Polaków.

Reklama

SCF 2017 Spring