Twitter pomoże e-sprzedawcom dotrzeć do klientów

Twitter ecommerce

Rola mediów społecznościowych dla generowania obrotów na platformach sprzedaży online jest nadal znikoma – informuje raport “Social Platforms”, przygotowany przez firmę badawczą L2. Z przeprowadzonych badań wynika, że w ciągu minionych czterech lat dzięki Facebookowi e-sklepom udało się pozyskać mniej niż 0,25% klientów, a przy pomocy Twittera zaledwie 0,1%.

Najwięcej klientów przynosi natomiast płatne, zoptymalizowane wyszukiwanie (50%) oraz kontakt mailowy, który w ostatnich latach 9-krotnie zyskał na znaczeniu. Okazuje się też, że klienci pozyskani poprzez media społecznościowe nie przywiązują się do sklepów na tak długo, jak ci trafiający na stronę dzięki wyszukiwarkom.

Mimo, że social media słabo wypadają w rankingu mediów przyciągających uwagę e-konsumentów, to nie tracą na sile jeśli chodzi o promocję marek. „Spośród dziesięciu czynników, które najbardziej wpływają na organiczne wyniki wyszukiwania Google, aż siedem jest uzależnionych od mediów społecznościowych” – uważają autorzy raportu. Na znaczeniu nie tracą też ilustrowane serwisy social media, takie jak Instagram i Pinterest.

Największe firmy sektora social media walczą o uwagę i budżety reklamowe sprzedawców online od czasu kiedy sześć lat temu Facebook uruchomił swoje usługi reklamowe i profile sponsorowane. Ostatnio Twitter zdecydował się na wprowadzenie nowej usługi „Lead Generation Card”, która umożliwia reklamodawcom znalezienie kontaktu z zainteresowanymi mikroblogerami poza Twitterem. Z takiej kampanii skorzystała niedawno firma odzieżowa Rock/Creek, a jej baza klientów wzbogaciła się dzięki temu o 1700 nowych kontaktów w zaledwie jeden tydzień.

Ale pozyskiwanie adresów internetowych to tylko jedno z zamierzeń Twittera, który chce podnieść swoją atrakcyjność dla reklamodawców. Mikroblog zatrudnił ostatnio na stanowisku szefa ds. e-commerce byłego prezesa Ticketmaster, firmy sprzedającej online bilety na wszelkiego rodzaju imprezy sportowe i kulturalne. A to zwiastuje przymiarki serwisu do świadczenia nowych usług z pogranicza e-commerce i reklamy.

 

Tagi:,

Reklama

SCF 2017 Spring