Facebook w czołówce nowych taktyk pozyskiwania klientów

facebook

Według raportu „State of Retailing Online 2015” przeprowadzonego przez Shop.org, Forrester Research Inc. i Bizrate Insights, 25% ankietowanych detalistów cytuje Facebooka jako najlepszą platformy pomagającą uzyskać nowych klientów.

Ponadto, jak podaje raport,  aż 58% sieci detalicznych zwiększy swoje wydatki na media społecznościowe.

Inwestycje w media społecznościowe

„Nie jest zaskoczeniem, że narzędzia e-mail marketingu i wyszukiwarek internetowych są nadal najbardziej cenione wśród sieci detalicznych. Jednak by nadal angażować konsumentów, detaliści muszą zrozumieć, że za pomocą uzupełniających kanałów marketingowych, w tym wykorzystania mediów społecznościowych, mogą dotrzeć do nowych rynków” – mówi Vicki Cantrell, wiceprezes NRF i dyrektor wykonawczy Shop.org. „Mając tak wiele taktyk do wyboru i tak dużą konkurencję, detaliści muszą inwestować w różne kanały, by jak najefektywniej wykorzystać swoje budżety marketingowe.”

Połowa ankietowanych sprzedawców (50%) twierdzi, że w tym roku wydadzą więcej niż w ubiegłym na płatne opcje promocji na Facebooku, takie jak  promowanie postów i płatne reklamy. YouTube zajął drugie miejsce, aż 29% ankietowanych zdecyduje się na płatne opcje na tej stronie. Kolejny był Pinterest (27%), Twitter (22%), Instagram (20%) i Snapchat (6%).

Online idzie w górę

Ponieważ coraz więcej firm szuka sposobów, aby rozwijać swoją działalność e-commerce, sieci detaliczne zgłębiają rynek detaliczny online. Online znalazł się na piątym miejscu pod względem skuteczności wśród narzędzi pozyskiwania klientów, a 32% firm wyda więcej na tę taktykę marketingową w tym roku niż w roku ubiegłym. Detaliści przeznaczają średnio 16% swoich budżetów marketingowych na inicjatywy online, na pierwszym miejscu znalazł się marketing dot. wyszukiwarek internetowych (33%).

„Od Wal-Martu i Alibaby, po Sears i Macy – świat e-commerce zintegrował korzystanie z rynku online i skorzystał ze zwiększonego ruchu klientów” – mówi wiceprezes i główny analityk Forrester Sucharita Mulpuru. „Dla wielu sprzedawców, to sposób na konkurowanie z Amazonem. Nawet jeśli oznacza to sprzedaż produktów na samej stronie Amazona.”

Jak podają autorzy raportu, w tym roku priorytetem wśród detalistów jest dostosowanie designu stron internetowych do smartfonów (55%), tabletów (46%) i komputerów stacjonarnych (41%), a także wzmocnienie strony produktowej i usprawnienie procesu realizacji transakcji na różnych urządzeniach. W tym celu, 63% ankietowanych sprzedawców internetowych zwiększyły swoje budżety w porównaniu z rokiem poprzednim, podczas gdy połowa (49%) zwiększyła swój personel zajmujący się e-commercem.

Reklama

SCF 2017 Spring