DHL Parcel najczęściej wybieraną przez internautów firmą kurierską

dhl

Według raportu „E-Commerce  w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, firma DHL Parcel jest najczęściej wybieranym dostawcą zakupów internetowych do domu lub pracy.

Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Zostało zrealizowane w kwietniu 2015 roku na grupie 1500 internautów w wieku 15 i więcej lat.

Zakupy internetowe coraz popularniejsze

Przyjrzano się nie tylko osobom, które są klientami sklepów czy aukcji online, ale również niekupującym – badano kim są i co mogłoby skłonić ich do dokonywania zakupów w przyszłości. Przeanalizowano świadomość marek w podziale na kategorie, przyjrzano się preferowanym metodom płatności i sposobom dostawy.

„Wyniki tegorocznego badania Gemiusa to bardzo dobra wiadomość nie tylko dla DHL Parcel, ale także dla całej branży kurierskiej. Polacy mają olbrzymi dostęp do internetu, często większy niż obywatele takich krajów jak Niemcy czy Francja, jednak nadal cechuje nas dużo mniejsza ilość przesyłek zamawianych na jednego mieszkańca. Oznacza to, że mamy przed sobą ogromne możliwości rozwoju na polu zakupów internetowych. Co więcej stajemy się coraz odważniejsi w dokonywaniu zakupów w zagranicznych sklepach internetowych” – mówi Dyrektor Zarządzający DHL Parcel, Igor Caban.

dhl raport gemius

Źródło: Raport „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”

Z badania wynika również, iż w porównaniu do kobiet, mężczyźni wyraźnie częściej wybierają dostawę zakupionych towarów kurierem do domu lub miejsca pracy. Kobiety nieznacznie częściej decydują się na wybór bezpośredniej dostawy z wykorzystaniem instytucji poczty. Niezależnie od wieku badanej osoby, bezpośrednia dostawa kurierem lub pocztą pozostają najwyżej oceniane.

Co skłania do zakupów on-line

„Konsumenci coraz wyraźniej łączą zakupy w internecie z wygodą. Całodobowa dostępność, brak konieczności podróżowania od sklepu do sklepu i łatwość porównywania ofert, to wyznaczniki motywujące do robienia zakupów online” – dodaje Dyrektor ds. marketingu DHL Parcel, Robert Sulich.

Z badania wynika również, że czynnikami skłaniającymi do dokonywania zakupów on-line jest szeroki asortyment produktów, możliwość szybkiego porównywania cen i wyboru najkorzystniejszych ofert. Osoby kupujące on-line bardzo często doskonale znają dostępne serwisy e-commerce oraz cechują się bardzo dobrą znajomością marek. Całodobowa dostępność sklepów internetowych oraz komfort robienia zakupów z bez konieczności wychodzenia z domu również będą działać na korzyść dynamicznego rozwoju branży kurierskiej.

Reklama

SCF 2017 Spring