Raport: jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem internautów latem

zakupy lato

Branżę e-commerce jak każdą inną charakteryzuje sezonowość. Przez Internet najwięcej kupujemy w okresie przedświątecznym, czyli w listopadzie i grudniu. Sprzedaż wybranych kategorii produktów rośnie także w okresie letnim. Co najczęściej kupujemy w wakacje i czy zakupy te związane są z naszymi urlopowymi planami?

Odpowiedź na te pytania dostarczyły badania realizowane na zlecenie Grupy Okazje.info na przełomie czerwca i lipca.

88% ankietowanych robi zakupy przez internet

Badania wykazały, że 88% ankietowanych robi zakupy przez internet. Kupowanie produktów on-line jest bardziej popularne wśród mężczyzn – decyduje się na nie 94% przebadanych panów i 83% ankietowanych kobiet.

Latem przez Internet najczęściej kupujemy książki – wskazało je 35% respondentów. Zdecydowanie częściej sięgają po nie kobiety – 45% pań, do 26% w przypadku mężczyzn.

31% respondentów latem uzupełnia swoją garderobę. Decyduje się na to 43% kobiet oraz 19% mężczyzn. Odzież, którą najczęściej kupujemy latem to szorty (wskazało je 43% respondentów). Na drugim miejscu znalazły się stroje kąpielowe (39%), które są niezbędnym elementem wakacyjnej szafy.

Bardzo wysoko w rankingu kategorii produktów kupowanych latem przez Internet znalazły się również prezenty. Potwierdziło to 26% respondentów, w tym 28% kobiet oraz 24% mężczyzn. Być może wpływ na to ma trwający sezon ślubów. W wakacje nie zapominamy także o swoim zdrowiu i urodzie. To również jedne z najczęściej kupowanych latem przez Internet kategorii produktów – wybiera je ok. 25% badanych, a wśród nich zdecydowana większość to kobiety. Produkty z kategorii uroda zamierza kupić 42% pań, a jedynie 9% mężczyzn. W czasie wakacji zadbać o swoje zdrowie postanowiło 39% respondentek i tylko 12% ankietowanych panów.

Pozostałe kategorie

Wysoko w rankingu znalazły się także kategorie ogród (24%) oraz dom i wnętrze (22%). O przestrzeń na zewnątrz planuje zadbać 25% mężczyzn oraz 23% kobiet. O odświeżeniu wnętrz myśli z kolei zdecydowanie więcej pań – 30% do 15% w przypadku panów. Podczas wakacji częściej interesujemy się także sprzętem AGD, narzędziami i telefonami. Jednak jest to domena mężczyzn – artykuły gospodarstwa domowego w tym czasie wybiera 35% z nich, a tylko 8% kobiet, narzędzia 28% do 10% w przypadku pań, a komórki 24% do 6%.

Analiza przeprowadzona na zlecenie Grupy Okazje.info potwierdziła również, że kobiety częściej niż ich partnerzy zajmują się kupowaniem produktów dziecięcych. Tego rodzaju plany zakupowe w czasie wakacji zadeklarowało 25% pań, a tylko 7% mężczyzn. Badanie pokazało, że latem przez Internet najrzadziej kupujemy produkty z kategorii biuro i firma – wybrało je tylko 1% badanych.

Grupa Okazje.info jest jednym z liderów polskiego rynku e-commerce. W jej skład wchodzą 4 serwisy odwiedzane miesięcznie przez ponad 6 mln internautów generujących 16 mln odsłon. Głównym filarem grupy jest porównywarka cen Okazje.info, plasująca się w pierwszej trójce porównywarek w Polsce. Grupa Okazje.info to także funkcjonalne wyszukiwarki zakupów dopasowane do potrzeb określonych grup docelowych – YouShop, YouHome oraz YouStyle. W 2014 roku do grona serwisów dołączył Rabatuj.pl oferujący internautom rabaty, promocje, wyprzedaże i inne formy zniżek na e- zakupy.

zakupy latem

Reklama

SCF 2017 Spring