Etsy wprowadza dodatkowe udogodnienia dla kupujących

etsy udogodnienia

Etsy poprawił wyniki wyszukiwania odpowiedzi na ogólne zapytania. Na ulepszeniach skorzystają przede wszystkim mobilni klienci, którzy będą mogli jeszcze szybciej znaleźć to, czego potrzebują.

Dotychczas kupujący, który wpisał ogólne zapytanie na stronie internetowej lub mobilnej, otrzymywali nawet 9,5 mln wyników.

Etsy stawia na zawężone kategorie

Strona, na której internauci mogą kupować bezpośrednio od wytwórców, zawiera aż 30 mln oryginalnych przedmiotów z całego świata. Jedna trzecia wyszukiwań zostaje zaklasyfikowana jako „wyszukiwania niskiej intencji” i jest związana z ogólnymi zapytaniami, takimi jak „biżuteria”. W celu ułatwienia nawigacji na stronie, teraz wyniki wyświetlają się w podziale na konkretne kategorie.

Dzięki zmianie odpowiedniego algorytmu, klienci mogą od razu zostać przekierowani do interesującego ich działu. Np. po wpisaniu słowa „Kindle” wyszukiwarka podpowiada nam takie frazy, jak „kindle pokrowiec” czy „kindle paperwhite etui” (wszystkie nazwy wyświetlają się w języku angielskim). Jednocześnie odpowiedzi na „wyszukiwania wysokiej intencji”, czyli specyficzne zapytania takie, jak „brązowe buty eko” wyświetlają się bez podziału na dodatkowe kategorie.
„Dążymy do tego, żeby mieć pewność, że nasi klienci znajdą szybko to, czego szukają” – powiedziała Jaime DeLanghe, Senior Product Manager w Etsy Inc.

Podział na kategorie kluczem do wzrostu sprzedaży

Testy A/B pokazały, że klienci, którym wyświetlają się kategoryzowane od razu wyniki, o 10 proc. częściej klikają w konkretny produkt niż osoby, które widzą jedynie ogólne wyniki wyszukiwania. Najlepsze wyniki osiągane były na smartfonach. Użytkownicy smartfonów mają teraz większą łatwość wyboru interesującego ich produktu. Zastosowanie dodatkowych filtrów pozwala im przeglądać towar nie tylko według podziału na rozmiar, kolor czy producenta, ale także w specyficznej grupie produktów. Dzięki wprowadzonej zmianie prawdopodobnie zmniejszy się liczba użytkowników, którzy opuszczają sklep od razu po wyświetleniu strony internetowej (tzw. bounce rate).

Prace nad udoskonaleniem wyników wyszukiwania trwały ok. półtora roku. W lutym wszyscy sprzedający zostali poproszeni o podzielenie swojego asortymentu na kategorie. W rezultacie ponad 90 proc. tzw. aktywnych sprzedawców, to jest osób, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy wystawiły lub sprzedały co najmniej jeden produkt, przypisały specyficzną kategorię do minimum jednego przedmiotu.

Etsy jest sklepem internetowym typu peer-to-peer. Powstał w 2005 r. w Nowym Jorku. W swojej ofercie posiada rękodzieło, produkty vintage oraz unikatowe wyroby z prywatnych manufaktur. Firma jest notowana na nowojorskiej giełdzie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring