Sprzedaż e-commerce w 2015 r. wzrośnie o 25%

sukces-E-commerce

eMarketer, nowojorska firma specjalizująca się w badaniach rynku prognozuje, że udział e-commerce w sprzedaży w 2015 r. wzrośnie o 25 procent.

Region Azji i Pacyfiku napędza sprzedaż online

Zdaniem ekspertów z firmy badawczej eMarketer dynamicznie rozwijający się rynek Azji i Pacyfiku zasili globalną sprzedaż e-commerce o 25% w ujęciu rok do roku. Jak wskazują analitycy, to właśnie w tym regionie rynek e-commerce rozwija się najszybciej, a wartość sprzedaży internetowej prawdopodobnie wyniesie w tym przypadku 875 mld dolarów. Można tutaj mówić o wzroście rzędu 35,2 proc. rok do roku.

Prawdopodobnie w regionie Azji i Pacyfiku przybędzie 80 mln nabywców, wybierających kanały online. Autorzy badania utrzymują, że na wzrost sprzedaży internetowej w tym regionie będą mieli wpływ przede wszystkim mobilni klienci z terenów nieuprzemysłowionych:

– Zwłaszcza na terenach wiejskich, które charakteryzują się gorszą dostępnością lokalnych rynków, możliwość nabywania rozmaitych dóbr online powoduje wzrost sprzedaży internetowej. – komentuje Monica Peart, dyrektor ds. prognozowania rynku w eMarketer.

7 % zakupów zrobimy w sieci

Eksperci z eMarketer szacują, że w tym roku konsumenci wydadzą na zakupy online 1,672 bln dolarów. Kwota ta stanowi odpowiednik 7,3 proc. globalnej sprzedaży detalicznej, która zdaniem specjalistów wyniesie w bieżącym roku 22,822 bln dolarów. Analitycy z eMarketera są zdania, że do 2019 r. wartość sprzedaży online podwoi swoją wartość, sięgając kwoty 3,551 bln dolarów. Łącznie ma to stanowić 12,4 proc. sprzedaży detalicznej, która w roku 2019 powinna wynieść 28,550 bln dolarów.

Obecnie rynek e-commerce cieszy się największą popularnością w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż online odpowiada za 92,9 proc. całkowitej sprzedaży. Oczekuje się, że wartość zakupów online w tej części świata wzrośnie o 14,3 proc., z 328,6 mld dolarów do 349,06 mld dolarów. Do 2019 r. wartość internetowej sprzedaży detalicznej w USA wzrośnie blisko dwukrotnie, przekraczając kwotę pół bln dolarów (548,22 mld dolarów). To przede wszystkim zasługa koncernów Amazon.com Inc. i Wal-Mart Stores Inc.

Prognozy eMarketer nie pozostają bez znaczenia dla rynku europejskiego. Z regionu Azji i Pacyfiku pochodzą czterej partnerzy strategicznie Unii Europejskiej – Chiny, Indie, Japonia oraz Republika Korei.

Reklama

SCF 2017 Spring