iOS kontra Android – gdzie warto inwestować w reklamę?

iOS kontra Android - urządzenia mobilne

iOS dogania Androida pod względem przychodów z reklam mobilnych. Na smartfonach i tabletach można zarejestrować większy ruch niż na iPhonach i iPadach, ale niekoniecznie przekłada się to na zyski.

Urządzenia mobilne odgrywają szczególnie ważną rolę na rynku reklamowym. Reklama w social mediach jest najskuteczniejsza, kiedy zostanie poparta odpowiednimi aplikacjami na urządzenia mobilne. Po przeanalizowaniu rynku reklamowego w internecie, Opera Media Works, platforma reklamy mobilnej, okrzyknęła social media „aplikacją dnia”. Platforma dedykowana dużym markom przeanalizowała dane, pochodzące od 90 proc. czołowych reklamodawców mobilnych. Badanie uwzględniło 19 tys. stron internetowych i aplikacji, z którymi łącznie miało styczność 1,1 mld użytkowników. Wyniki dają do myślenia.

Reklamodawcy stawiają na iOS

Mimo że globalna liczba użytkowników Androida przewyższa liczbę użytkowników systemu iOS, to jednak reklamodawcy częściej wybierają iOS. Prawdopodobnie dostrzegają w tej platformie duży potencjał reklamowy, doceniają jego możliwości, związane z filmami video i viralami.

W ostatnim kwartale Android wysuwa się na prowadzenie przed iOS zarówno pod względem ruchu, jak i generowanych przychodów. Androidowi przypadło 63,72 proc. ruchu na urządzeniach mobilnych, systemowi iOS – 21,74 proc., a pozostałym systemom (Symbian, BlackBerry, Windows Phone) – 9,74 proc. Jednak pod względem przychodów Android wyprzedził iOS zaledwie o 0,5 proc., zdobywając 47,66 proc. przychodów z reklamowego rynku mobilnego (47,6 proc. przypadło na iOS, a 3,79 proc. na pozostałe systemy). Oznacza to, że inwestowanie w aplikacje, działające w systemie iOS może być bardzo intratne.

Przychody z reklam mobilnych w II kwartale

Na świecie żyje 7,3 miliarda ludzi, z czego 2 mld jest aktywnymi użytkownikami smarfonów. Badanie, przeprowadzone przez Opera Media Works pokazuje, że najchętniej wykorzystujemy urządzenia mobilne w celu odwiedzania social mediów. W dalszej kolejności platformy mobilne przyciągają miłośników gier, następnie osoby szukające rozrywki i wreszcie czytelników wiadomości oraz newsów. Dzień zaczynamy od social mediów, a kończymy na portalach informacyjnych, podczas kiedy w nocy nasza aktywność rozpoczyna się od newsów i informacji, a kończy na rozrywce.

Można spodziewać się, że  ROI (ang. return on investment) z reklam mobilnych będzie przynosić coraz większe zyski, a to oznacza, że inwestowanie w tradycyjne reklamy internetowe staje się coraz mniej opłacalne. Apple posiada 41,3 proc. rynku mobilnego w Stanach Zjednoczonych – kraj ten jest liderem pod względem kwot, wydawanych na aplikacje mobilne. Niemniej rynek aplikacji mobilnych w Europie także odznacza się dużym potencjałem.

W II kwartale 2015 r. webowy rynek reklam zdominowały te, przeznaczone na urządzenia mobilne. Wyświetlenia reklam na komputerach stanowiły 44,06 proc. wszystkich wyświetleń, podczas kiedy na urządzeniach mobilnych zarejestrowano 55,94 proc. Tym samym przychody z reklam mobilnych stanowiły 70,91 proc. w porównaniu do 29,09 proc. przychodów z reklam na tradycyjnych nośnikach.

Reklama mobilna – idealne rozwiązanie dla dużych firm

Rynek mobilny cieszy się coraz większym zainteresowaniem dużych marek. Najwięcej środków na promocję na urządzeniach mobilnych przeznaczają Stany Zjednoczone (42,12 proc.), na drugim miejscu znajdują się kraje APAC (28,77 proc.), na trzecim Europa (9,4 proc.), na czwartym obszar obu Ameryk łącznie (9,19 proc.), na piątym Afryka (6,91 proc.), na szóstym Bliski Wschód (0,76 proc.), reszta udziału przypada na Oceanię. Takie kraje, jak Indie, Indonezja, Rosja czy Meksyk razem ze Stanami Zjednoczonymi plasują się w wielkiej piątce krajów, które inwestują w reklamowy rynek mobilny najwięcej środków.

Reklama

SCF 2017 Spring