Raport: Polscy internauci na zagranicznych zakupach

zakupy lato

Co ósmy polski użytkownik sieci kupuje na zagranicznych stronach WWW (13 proc.). Najwięcej ankietowanych w zagranicznej sieci poluje na odzież, dodatki i akcesoria – tak wynika z raportu firmy Gemius i Izby Gospodarki Elektronicznej.

Według najnowszego raportu o rynku e-commerce co czwarty e-konsument kupuje na zagranicznych stronach WWW. Użytkownicy sieci z Polski – zapytani o nazwy zagranicznych serwisów i stron WWW, na których zrobili zakupy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy – najczęściej wymieniają Ebay. Markę tę podaje jedna czwarta ankietowanych (25 proc.). Na drugim miejscu pojawia się Amazon (11 proc.), a na trzecim AliExpress (7 proc.).

„Choć polscy konsumenci odwiedzają zarówno zagraniczny serwis ebay.com, jak i polski ebay.pl, serwis ten nie zawojował krajowego rynku i póki co w żaden sposób nie zagraża dominującej platformie aukcyjnej jaką jest w Allegro” – komentuje Karolina Karaś z Gemiusa.

Chińscy e-giganci w natarciu

Jej zdaniem najbardziej interesujący jest fenomen chińskiego serwisu Aliexpress. „To serwis dla konsumentów, który umożliwia dokonywanie transakcji bezpośrednio w Chinach, często nawet z bezpłatną wysyłką do Polski. AliExpress jest nie tylko jednym z najbardziej popularnych zagranicznych platform oferujących sprzedaż internetową. Według danych z badania Megapanel PBI/Gemius to drugi najpopularniejszy sklep internetowy w Polsce. Tym samym wyprzedza takie sklepy, jak Euro.com.pl czy Empik.com, które w polskiej świadomości istnieją od wielu lat” – mówi Karolina Karaś.

gemius raport

Króluje odzież, dodatki i akcesoria

Okazuje się, że zakupy na zagranicznych stronach WWW są popularne głównie wśród osób od 25 do 34 roku życia, z wykształceniem wyższym oraz mieszkających w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Zapytani o kategorie kupowanych produktów i usług, ankietowani wskazali w pierwszej kolejności na odzież, dodatki i akcesoria (37,3 proc.), książki, płyty i filmy (32,6 proc.) oraz multimedia (23,5 proc.).

„Polacy kupują odzież marek, które w Polsce nie są dostępne lub ubrania, które w zagranicznych e-sklepach są po prostu tańsze. Natomiast do dużej popularności książek, płyt, filmów oraz multimediów zamawianych przez internet za granicą przyczynił się Amazon, m.in. ze swoją szeroką ofertą e-book’ów” – komentuje Karolina Karaś z Gemiusa.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring