Zalando notuje wzrost przychodów i podnosi prognozę finansową na 2015 rok

zalando sklep online logistyka ecommerce

Zalando SE, wiodąca w Europie internetowa platforma modowa, odnotowała wzrost przychodów w pierwszej połowie 2015 r. W związku z tym zarząd spółki prognozuje wzrost przychodów na poziomie 28-31% za rok finansowy 2015, czyli znacząco powyżej prognozowanego wstępnie wskaźnika na poziomie 20-25%.

Rubin Ritter, członek Zarządu, stwierdził: „Zalando prze naprzód, aby w pełni wykorzystać ogromne możliwości oferowane przez e-handel w dziedzinie mody w Europie. Dzięki jednoznacznej koncentracji na kwestii zadowolenia klientów, osiągnęliśmy nadzwyczajny wzrost przychodów w skali oraz zwiększamy rentowność w pierwszej połowie 2015 r.”

Dynamiczny wzrost obrotów

Tempo wzrostu przychodów Zalando uległo znaczącemu przyspieszeniu: Przychody Grupy wzrosły o 31,5% do poziomu 1,38 mld euro w pierwszej połowie 2015 r. (stan na 1. półrocze 2014: 1,05 mld euro), głównie dzięki znacznie większej bazie aktywnych klientów. W regionie DACH przychód wzrósł o 27,6% do poziomu 758,1 mln euro w pierwszym półroczu 2015 (stan na 1. półrocze 2014: 594,2 mln euro). Dochody w segmencie Reszta Europy zwiększyły się o 37,8%, z 399,3 mln euro do poziomu 550,3 mln euro. Natomiast dochód w segmencie Pozostałe wzrósł o 27,2% do 68,1 mln euro (stan na 1. półrocze 2014: 53,6 mln euro).

Firma Zalando osiągnęła wyraźną rentowność przy skorygowanym zysku EBIT na poziomie 59,2 mln euro w pierwszej połowie 2015 r., odpowiadającym skorygowanej marży EBIT w wysokości 4,3% (stan na 1. półrocze 2014: 12,4 mln euro; 1,2%). Skorygowany zysk EBIT w regionie DACH wyniósł 46,8 mln euro, przy marży 6,2% (stan na 1. półrocze 2014: 27,3 mln euro; 4,6%). Segment Reszta Europy wyszedł na zero przy marży 1,2%, co pozwoliło osiągnąć dochód EBIT w wysokości 6,6 mln euro (stan na 1. półrocze 2014: -18,4 mln euro; -4,6%). Natomiast segment Pozostałe odnotował zysk EBIT na poziomie 5,8 mln euro oraz marżę 8,5% (stan na 1. półrocze 2014: 3,5 mln euro; 6,5%).

Rośnie grono klientów

Liczba aktywnych klientów wzrosła dynamicznie do poziomu 16,4 mln osób (II kw. 2014: 13,7 mln osób) w drugim kwartale, czyli o dodatkowy 1 mln aktywnych klientów w porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 r. Serwis Zalando odnotował 412 mln wizyt w drugim kwartale 2015 r. (II kw. 2014: 323 mln wizyt). Udział procentowy wejść na stronę z urządzeń mobilnych dodatkowo zwiększył się do poziomu 57% w trakcie drugiego kwartału. Aplikację Zalando pobrano ok. 11 mln razy do końca drugiego kwartału 2015 r. W porównaniu ze stanem zatrudnienia, który wynosił 7588 pracowników na dzień 31 grudnia 2014 r., liczba pracowników wzrosła o 1491 do poziomu 9079 zatrudnionych na dzień 30 czerwca 2015 r. Ten istotny wzrost napędzało przede wszystkim zatrudnienie w centrach logistycznych i działach technicznych.

Aby zyskać dalszy wzrost i zadowolenie klientów, Zalando zwiększa swoją powierzchnię magazynową, koncentrując się na trzech filarach: budowie trzeciego, zaprojektowanego samodzielnie, centrum logistycznego w Niemczech, rozszerzeniu istniejącego magazynu w Mönchengladbach do maksimum oraz pilotowaniu pierwszego magazynu zewnętrznego we Włoszech. Budowa nowego centrum w Niemczech, które ma posiadać podobną wydajność, jak ośrodki w Erfurcie i Mönchengladbach, ma rozpocząć się na jesieni 2015 r., zaś ukończenie pierwszego etapu i prac ręcznych planuje się na koniec roku 2016. Pełną wydajność centrum w Mönchengladbach osiągnie w pierwszej połowie 2017 r. We współpracy z wykonawcą, pilotaż pierwszego zewnętrznego magazynu Zalando we Włoszech ma rozpocząć się na początku roku 2016.

Zalando w Polsce

Tomasza Ebbig, Local Brand Management Zalando dla Polski, uważa: „Polski rynek e-commerce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Wierzymy, że wychodząc naprzeciw potrzebom klientów Zalando, wzmocnimy naszą pozycje na nim. Jeśli chodzi o potrzeby, na które kładziemy szczególny nacisk to są to, między innymi, dobór asortymentu, który bardzo często obejmuje marki lokalnie niedostępne, takie jak Topshop i GAP oraz oczywiście, doskonalenie obsługi klienta. Od niedawna nasi klienci mogą się z nami kontaktować również za pośrednictwem czatu. Ludzie w Polsce interesują się modą, są obeznani ze światowymi trendami i pragną wysokich standardów obsługi, a my chcemy być platformą, w której to wszystko znajdą. Właśnie z tego względu praca nad dalszym rozwojem asortymentu oraz ulepszaniem obsługi klienta zawsze będzie w centrum naszej uwagi.”

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring