Czy Apple wykorzysta biometrię do wejścia na rynek e-commerce?

Apple e-commerce

Zaplanowana na 10 września premiera iPhona 5S już budzi ogromne emocje. Według pogłosek flagowy produkt firmy Apple ma mieć w najnowszej odsłonie obudowę w kolorze złotym. To tylko szczegół, ale nie wykluczone, że koncern z Cupertino szykuje biometryczną rewolucję.

Niepotwierdzone informacje o wbudowanym w iPhone’a skanerze do odcisków palców pojawiły się jeszcze w ubiegłym roku, kiedy amerykański gigant przejął AuthenTec, firmę technologiczną, która opracowuje czujniki do identyfikacji biometrycznej. Według anonimowych źródeł cytowanych w internecie, skaner w nowym iPhonie będzie umożliwiał identyfikację właściciela w trakcie odblokowywania urządzenia. Trwają też spekulacje, czy konstruktorzy posunęli się o krok dalej i wprowadzili możliwość biometrycznej identyfikacji przy dokonywaniu płatności online.

Pytanie jest zasadne. Jeden z najpopularniejszych smartfonów na świecie w aktualnej wersji nie posiada funkcji komunikacji bliskiego zasięgu (NFC), od lat wykorzystywanej przez konkurencję Apple do transakcji zbliżeniowych. Producenci smartfonów od dawna dążą do stworzenia pełnej hybrydy telefonu i karty płatniczej, która jednocześnie spełniałaby wszystkie kryteria bezpieczeństwa, szybkości pracy oraz mogłaby obsługiwać różnego rodzaju transakcje. Do tej pory problemem Apple były m.in. ograniczenia techniczne, konieczność współpracy z firmami zewnętrznymi przy obsłudze płatności oraz obawy o kompatybilność iPhona z konkurencyjnymi systemami, np. Google Wallet

Niestety technologie biometryczne nadal mają wiele wad. „Skanowanie odcisków palców jest olbrzymim wyzwaniem dla małego, silikonowego kondensatora. Ciągłe korzystanie z czujnika identyfikacji biometrycznej bardzo szybko eksploatuje kondensator w efekcie czujnik nie jest w stanie służyć użytkownikowi zbyt długo” – zauważa Geppy Parziale, specjalista ds. identyfikacji biometrycznej z firmy iNVASIVECODE.

Mimo piętrzących się pogłosek, plotek i spekulacji rozwiązania, które faktycznie Apple przygotował dla swoich klientów jeszcze przez kilka dni pozostaną tajemnicą. A co Wy chcielibyście zobaczyć w nowym iPhonie?

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring