Walcząc o udziały w rynku serwis Expedia zawiera sojusz z Travelocity

biura podróży online

Expedia, największe na świecie biuro podróży online zawarło umowę o współpracy z jednym ze swoich rywali, serwisem Travelocity. Decyzja to skutek coraz większej konkurencji na internetowym rynku turystycznym

Amerykański serwis w ostatnich latach konsekwentnie inwestował w infrastrukturę techniczną oraz rozwój na zagranicznych rynkach. Okazało się jednak, że to zbyt mało, by obronić pozycję lidera na coraz bardziej trudnym rynku. W 2012 roku Expedia była najpopularniejszą platformą turystyczną online w USA z 35% udziałem pod względem liczby unikalnych użytkowników. Kolejne miejsca zajmowały serwisy Priceline (27%), Orbitz (19.9%) i Travelocity (17.5%).

Na mocy porozumienia Expedia podzieli się z Travelocity swoim zapleczem technicznymi oraz rozwiązaniami w zakresie obsługi klienta. Travelocity z kolei powiększy bazę hotelową Expedii i zadba o jej marketing. „Wierzymy, że ta współpraca pomoże nam zwiększyć obszar działania za granicą i pozwoli jeszcze lepiej obsługiwać naszych użytkowników na całym świecie” – czytamy w oficjalnym komunikacie firmy.

W 2012 roku wartość globalnego e-rynku turystycznego wyniosła 374 mld dolarów, a w 2016 roku ma wzrosnąć do 523 mld dolarów – szacują analitycy banku Barclays. W ubiegłym roku podróżni z Europy zostawili w sieci 141 mld dolarów, a turyści ze Stanów Zjednoczonych – 151 mld dolarów. Internetowe biura turystyczne w Stanach Zjednoczonych przyciągnęły 51% wszystkich wydatków na podróże. Europejczycy wydali w ten sposób 45% swoich wakacyjnych budżetów, a mieszkańcy Ameryki Południowej 22%.

Expedia prowadzi kilka serwisów turystycznych, w tym. Expedia.com, Hotels.com, Hotwire.com, Egencia i Venere.com. Ma także większościowy udział w chińskim serwisie eLong. Założona w 1996 roku spółka zatrudnia obecnie 12,3 tys. osób i jest notowana na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych. W ubiegłym roku obroty serwisu sięgnęły 3,4 mld dolarów.

Reklama

SCF 2017 Spring